Sfinks Polska ma umowę dystrybucyjną z Eurocash na 5 lat

Warszawa, 01.06.2015 (ISBnews) - Sfinks Polska wybrało Eurocash na dystrybutora produktów do lokali w kolejnych 5 latach, podała spółka. Szacunkowa wartość obrotu z dystrybutorem wyniesie 272 mln zł.

01.06.2015 15:19

"Umowa dystrybucji obowiązuje od dnia 1 czerwca 2015 r. przez okres 5 lat, z możliwością jej przedłużenia na wniosek Sfinks na kolejne 3 lata. Wraz z zawarciem w/w umowy rozwiązaniu uległa dotychczasowa umowa dystrybucji zawarta z Eurocash (...). Umowa nie przyznaje dystrybutorowi wyłączności w zakresie realizacji dostaw czy też świadczenia usług dystrybucyjnych wobec spółki oraz wskazanych przez nią lokali, przewiduje się natomiast, że Eurocash S.A. będzie miał status większościowego dystrybutora" - czytamy w komunikacie.

Umowa dystrybucji dotyczy produktów centralnych pochodzących od wskazanego przez spółkę dostawcy, z którym spółka ma zawarte oddzielne umowy lub wytwarzanych na podstawie niejawnych receptur spółki oraz produktów uzupełniających. Obowiązuje w odniesieniu do lokali prowadzonych przez Sfinks, jak również wskazane przez Sfinks lokale prowadzone przez podmioty z nią powiązane lub inne podmioty, z którymi Sfinks lub podmioty z nią powiązane współpracują na podstawie umowy franczyzy lub innej umowy cywilno-prawnej i dotyczy lokali istniejących na dzień zawarcia umowy, jak również lokali, które powstaną w przyszłości, podano również.

W połowie maja Sfinks Polska podało, że zarządza 108 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 94 restauracji Sphinx (segment casual dining), 9 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 5 restauracjami Wook. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Sfinks Polska jest notowany na GPW od 2006 r.

Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. Po połączeniu z grupą Tradis w ramach prowadzonych przez grupę różnych formatów franczyzowych skupionych jest około 10 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)