Skarga na głośną promocję Media Expert. Sieć odpowiada
Rzeczniczka Praw Dziecka złożyła skargę na kampanię Media Expert, która nagradzała dzieci za dobre oceny. Akcja wzbudziła obawy o potencjalne skutki psychologiczne i dyskryminację.
Rzeczniczka Praw Dziecka, Monika Horna-Cieślak, skierowała skargę do Rady Reklamy na kampanię Media Expert "Płacimy za oceny". Według niej, promocja może prowadzić do nierównego traktowania dzieci, co budzi poważne wątpliwości etyczne. Rzeczniczka podkreśla, że takie działania mogą wywoływać presję i negatywnie wpływać na dzieci, które nie osiągają wysokich ocen.
"Każda młoda osoba jest wyjątkowa i wartościowa bez względu na osiągane wyniki w nauce. Każde dziecko posiada unikatowe talenty, umiejętności, uzdolnienia i cechy charakteru, które często nie znajdują odzwierciedlenia w ocenach szkolnych" – tłumaczyła Rzeczniczka Praw Dziecka.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dzieci oszalały na punkcie tego napoju. O co chodzi z Wojankiem?
Media Expert broni swojej kampanii, twierdząc, że miała ona na celu motywowanie dzieci do nauki. W odpowiedzi wysłanej redakcji PRoto.pl firma zapewnia, że promocja była przeprowadzona zgodnie z obowiązującymi przepisami i nie miała na celu dyskryminacji.
Sieć napisała, że akcja "Płacimy za oceny" to element szerszej kampanii promocyjnej skierowanej do dzieci i młodzieży, a jej celem jest "docenienie wysiłku, a nie tworzenie podziałów". - Od lat cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem i pozytywnym odbiorem ze strony uczestników. Rozumiemy, że opinie mogą być różne – dla nas kluczowe jest to, że akcja daje dzieciom powód do dumy i radości - tłumaczy się Media Expert.
Nowa inwestycja Media Expert w Polsce
Media Expert ogłosił niedawno plany otwarcia nowego magazynu w Łodzi. Nowy magazyn ma zwiększyć efektywność dystrybucji i skrócić czas realizacji zamówień.
Kompleks magazynowy powstanie na działce o powierzchni ponad 53 hektarów, w pobliżu węzła Ryptułowice - 3 km od trasy ekspresowej S14. Budowa rozpocznie się w trzecim kwartale bieżącego roku. Magazyn zostanie wyposażony w system zarządzania mediami oraz instalację fotowoltaiczną.
Inwestycja w Łodzi to kolejny etap współpracy Media Expert z firmą Panattoni, która dotychczas zrealizowała dla sieci ponad 300 tys. m kw. powierzchni magazynowej w Polsce Centralnej. W centrum dystrybucyjnym pracę znajdzie około 300 osób.