Słodka Wielkanoc w USA. Amerykanie nie oszczędzają na słodyczach!
National Confectioners Association, stowarzyszenie amerykańskich producentów słodyczy i wyrobów cukierniczych, szacuje, że w związku ze świętami wielkanocnymi firmy zrzeszone w tej organizacji zarobią ok. 2,4 mld USD - o ok. 1,4 proc. więcej niż rok temu.
Powodów do optymizmu dostarczają twarde dane. Według firmy Nielsen, badającej zachowania i preferencje konsumentów, w ubiegłym roku w tygodniu poprzedzającym święta wielkanocne Amerykanie wydali 823 mln USD na nadziewane pralinki w kształcie jajek, czekoladowe zajączki i popularne kolorowe pianki firmy Peeps.
Oznacza to, że w 2015 r. mieszkańcy USA zakupili na Wielkanoc słodycze o łącznej wadze 66 224 ton - czyli ponad 0,2 kg na osobę.
Z badań wynika też, że Amerykanie nie potrzebują specjalnej okazji - takiej jak Wielkanoc, walentynki czy Halloween z tradycyjnym rytuałem "cukierek albo psikus" - by zaspokoić swój apetyt na słodkości. W każdym tygodniu roku konsumenci w Stanach Zjednoczonych kupują słodycze o łącznej wadze 34 473 ton, wydając na nie ok. 300 mln USD.