Specjalna oferta Skody dla księży w Polsce? Duchowni są innego zdania

Skoda Polska postanowiła poszukać nowych klientów wśród księży. W tym celu wysłała listy do wszystkich parafii. Znalazła się w nich specjalna oferta, choć w rzeczywistości niczym nie różniła się ona od tej standardowej.

Specjalna oferta Skody dla księży w Polsce? Duchowni są innego zdania
Źródło zdjęć: © WP.PL | Konrad Skura,Pixabay.com/Domena publiczna

22.05.2017 | aktual.: 22.05.2017 13:31

W Polsce jest obecnie ok. 30 tys. księży katolickich. Jest to więc bardzo dobry grunt do poszukiwania potencjalnych klientów na zakup samochodu. Z takiego założenia wyszli przedstawiciele Skody, którzy listownie starali się nakłonić duchownych do kupna auta.

Producent samochodu nie posiada jednak ewidencji wszystkich księży, dlatego ofertę wysłał do wszystkich parafii w Polsce.

"Czcigodni kapłani, przekazujemy na Wasze ręce zachętę do zapoznania się z ofertą specjalną 'W dobrą stronę dla Klientów', wśród których marka Skoda cieszy się szczególnym zaufaniem. Jesteśmy przekonani, że spotka się ona z Waszym szczególnym zainteresowaniem” – cytuje fragment listu „Wyborcza”.

W dalszej części producent samochodów wskazuje, że chodzi dokładnie o trzy modele Skody – Superb, Octavia i Rapid. Dzięki "specjalnej ofercie" przy wyborze konkretnego modelu na kupującego czekają bonusy. Przykładowo, jeśli ksiądz zdecyduje się na Octavię, dostanie 2 tys. zł rabatu na dodatkowe wyposażenie.

Początkowo może wydawać się, że jest to dobra oferta dla duchownych. Pozory mogą jednak zmylić. Do redakcji "Wyborczej" zgłosił się ksiądz, który nie uważa, aby oferta Skody była ofertą "specjalną". – Odwiedziłem jeden z salonów nie mówiąc, że jestem księdzem. Dostałem identyczną ofertę jak ta przedstawiona w liście – pisze w liście duchowny.

Skoda tłumaczy swoje działanie uwarunkowaniami rynkowymi i wskazuje, że w tym konkretnym przypadku posługiwali się ogólnodostępną bazą danych parafii.

- Klientów można podzielić na dwie grupy – tych, którzy posiadali w przeszłości samochód marki Skoda i tych, którzy nigdy takiego nie mieli. (…) Z dużym prawdopodobieństwem możemy stwierdzić, że ten konkretny klient (ksiądz, któremu zaoferowane takie same warunki, jak innym właścicielom samochodów tej marki – przyp. red.) musiał być obecny w naszej bazie i widnieć tam jako posiadacz samochodu marki Skoda – mówi Michał Cabaj ze Skody Polska w rozmowie z "Wyborczą".

Na pytanie o specjalne oferty dla innych grup zawodowych, przedstawiciel Skody poinformował, że aktualnie takowych nie mają. Podkreślił jednak, że w przeszłości organizowali akcję m.in. dla osób prowadzących działalność gospodarczą.

księżaŠkodasamochód
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (94)