Spółka zal. Scripps ogłosiła wezwanie na 45,63% akcji TVN po 20 zł za sztukę
Warszawa, 06.07.2015 (ISBnews) - Southbank Media Limited - spółka zależna od Scripps Networks Interactive - ogłosiło wezwanie na 45,63% akcji TVN po 20 zł za sztukę, podano w ogłoszeniu. Zapisy będą przyjmowane od 24 lipca do 24 sierpnia br.
"Przedmiotem wezwania są 160 952 702 akcje zwykłe, na okaziciela (...) uprawniające do 160.952.702 głosów na walnym zgromadzeniu spółki. (?) Akcje objęte wezwaniem będą nabywane po cenie w wysokości 20,00 zł za jedną akcję" - czytamy w dokumencie.
Akcje będące przedmiotem wezwania stanowią 45,63% udziału w kapitale zakładowym i głosach na walnym zgromadzeniu TVN. Po planowanym obniżeniu kapitału zakładowego udział ten wynosić będzie 47,3%.
Wzywający nie określił minimalnej liczby zapisów i zobowiązał się do nabycia wszystkich akcji, na które zapisy zostaną złożone.
"W wyniku wezwania wzywający (?) łącznie z podmiotami zależnymi zamierza osiągnąć 100% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu spółki, co odpowiada 352 748 308 akcjom, w tym 172 392 878 akcjom na okaziciela oraz 180 355 430 akcjom imiennym" - czytamy dalej.
Termin rozpoczęcia przyjmowania zapisów to 24 lipca, a ich zakończenie przewidziane jest na 24 sierpnia 2015 r. Przewidywany dzień transakcji nabycia akcji na GPW to 27 sierpnia a rozliczenie transakcji planowane jest na 1 września 2015 r.
Podmiotem pośredniczącym jest Dom Maklerski Banku Handlowego.
Scripps Networks Interactive sfinalizował w ubiegłym tygodniu przejęcie 52,7% akcji TVN od Grupy ITI i Canal+. Firma zapłaci 584 mln euro za 100% udziałów w N-Vision, która posiada bezpośrednio i pośrednio - poprzez Polish Television Holding B.V. (PTH) - ok. 52,7% udziału w kapitale TVN S.A. Nabywcą jest Southbank Media Ltd. - brytyjska spółka zależna od Scripps Networks Interactive. Scripps zapowiadał wcześniej, że docelowo chce wycofać TVN z obrotu giełdowego.
TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym między innymi TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat. W 2014 roku dzięki swojej ofercie TVN zyskał największą na polskim rynku oglądalność na poziomie 22%. TVN Media jest największym domem mediowym w Polsce posiadającym 33% rynku przychodów z reklamy w kanałach własnych TVN oraz dodatkowo sprzedając czas reklamowy wielu innych polskich nadawców komercyjnych.
Scripps Networks Interactive to jeden z wiodących producentów angażujących treści dotyczących wnętrz, jedzenia oraz podróży. W portfolio SNI można znaleźć niezwykle popularne marki telewizyjne i internetowe, takie jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel czy Great American Country, których łączny zasięg miesięczny w Stanach Zjednoczonych to ponad 190 mln widzów.
(ISBnews)