Spółka zal. Scripps ogłosiła wezwanie na 45,63% akcji TVN po 20 zł za sztukę
Warszawa, 06.07.2015 (ISBnews) - Southbank Media Limited - spółka zależna od Scripps Networks Interactive - ogłosiło wezwanie na 45,63% akcji TVN po 20 zł za sztukę, podano w ogłoszeniu. Zapisy będą przyjmowane od 24 lipca do 24 sierpnia br.
06.07.2015 09:21
"Przedmiotem wezwania są 160 952 702 akcje zwykłe, na okaziciela (...) uprawniające do 160.952.702 głosów na walnym zgromadzeniu spółki. (?) Akcje objęte wezwaniem będą nabywane po cenie w wysokości 20,00 zł za jedną akcję" - czytamy w dokumencie.
Akcje będące przedmiotem wezwania stanowią 45,63% udziału w kapitale zakładowym i głosach na walnym zgromadzeniu TVN. Po planowanym obniżeniu kapitału zakładowego udział ten wynosić będzie 47,3%.
Wzywający nie określił minimalnej liczby zapisów i zobowiązał się do nabycia wszystkich akcji, na które zapisy zostaną złożone.
"W wyniku wezwania wzywający (?) łącznie z podmiotami zależnymi zamierza osiągnąć 100% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu spółki, co odpowiada 352 748 308 akcjom, w tym 172 392 878 akcjom na okaziciela oraz 180 355 430 akcjom imiennym" - czytamy dalej.
Termin rozpoczęcia przyjmowania zapisów to 24 lipca, a ich zakończenie przewidziane jest na 24 sierpnia 2015 r. Przewidywany dzień transakcji nabycia akcji na GPW to 27 sierpnia a rozliczenie transakcji planowane jest na 1 września 2015 r.
Podmiotem pośredniczącym jest Dom Maklerski Banku Handlowego.
Scripps Networks Interactive sfinalizował w ubiegłym tygodniu przejęcie 52,7% akcji TVN od Grupy ITI i Canal+. Firma zapłaci 584 mln euro za 100% udziałów w N-Vision, która posiada bezpośrednio i pośrednio - poprzez Polish Television Holding B.V. (PTH) - ok. 52,7% udziału w kapitale TVN S.A. Nabywcą jest Southbank Media Ltd. - brytyjska spółka zależna od Scripps Networks Interactive. Scripps zapowiadał wcześniej, że docelowo chce wycofać TVN z obrotu giełdowego.
TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym między innymi TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat. W 2014 roku dzięki swojej ofercie TVN zyskał największą na polskim rynku oglądalność na poziomie 22%. TVN Media jest największym domem mediowym w Polsce posiadającym 33% rynku przychodów z reklamy w kanałach własnych TVN oraz dodatkowo sprzedając czas reklamowy wielu innych polskich nadawców komercyjnych.
Scripps Networks Interactive to jeden z wiodących producentów angażujących treści dotyczących wnętrz, jedzenia oraz podróży. W portfolio SNI można znaleźć niezwykle popularne marki telewizyjne i internetowe, takie jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel czy Great American Country, których łączny zasięg miesięczny w Stanach Zjednoczonych to ponad 190 mln widzów.
(ISBnews)