Sprzedaż Biedronki wzrosła o 3,2% r/r w porównywalnych sklepach w 2015 r.
Warszawa, 13.01.2016 (ISBnews) - Sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła o 3,2% r/r w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL) w 2015 r., zaś sprzedaż ogółem (w złotych) zwiększyła się o 9,1% r/r, podał właściciel sieci Jeronimo Martins.
13.01.2016 | aktual.: 13.01.2016 10:38
"Wzbogacenie oferty Biedronki przyniosło silny wzrost wolumenów, które więcej niż skompensowały deflację koszyka produktów odnotowaną w roku. Sprzedaż spółki wzrosła o 9,2% do 9,2 mld euro, napędzana przez 3,2-proc. wzrost w ujęciu LFL" - czytamy w komunikacie.
Liczona w euro, sprzedaż Biedronki (ogółem) wzrosła o 9,2% r/r do 9,205 mld euro. W ub.r. skonsolidowana sprzedaż całej grupy Jeronimo Martins zwiększyła się o 8,3% r/r do 13,727 mld euro.
W samym IV kw. br. wzrost sprzedaży w ujęciu LFL wyniósł 3,8%. Sprzedaż Biedronki (ogółem) zwiększyła się o 5,7% r/r i wyniosła 2,369 mld euro, zaś w ujęciu złotowym wzrost wyniósł 7% r/r.
"Spółka wykonała program rozwoju zgodnie z planem i otworzyła 102 sklepy (dodanie 80 netto), zamykając rok z 2 667 lokalizacjami" - czytamy także.
Na koniec 2015 r. sieć Biedronka liczyła 2 667 sklepów (w IV kw. otwarto 10 punktów wobec 9 w III kw., 25 w II kw. i 58 w I kw., zaś w całym roku zamknięto 22 placówki). Powierzchnia sklepów wzrosła do 1,72 mln m2 z 1,65 mln m2 na koniec 2014 r.
(ISBnews)