Sztuczna inteligencja stworzyła Coca-Colę "z przyszłości"

Coca-Cola wykorzystała sztuczną inteligencję do stworzenia najnowszej odsłony klasycznego napoju. Coca-Cola Y3000 to prawdziwy napój "z przyszłości".

Coca-Cola tworzy smak przy pomocy sztucznej inteligencji
Coca-Cola tworzy smak przy pomocy sztucznej inteligencji
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images
oprac. NBU

13.09.2023 18:16

Dziś na rynek trafiła limitowana edycja napoju gazowanego wykreowanego z wykorzystaniem technologii AI. Produkt nosi nazwę Coca-Cola Y3000 i jest promowany jako "pierwszy futurystyczny smak stworzony wspólnie z człowiekiem i sztuczną inteligencją".

Proces tworzenia tego innowacyjnego smaku był dwuetapowy. W pierwszej fazie zespół badaczy Coca-Coli skupił się na analizie "kluczowych preferencji i trendów smakowych, aby zrozumieć, jak konsumenci wyobrażają sobie, jak będzie smakować przyszłość" - relacjonował przedstawiciel firmy w rozmowie z CNBC Make It.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zebrane dane zostały następnie przeanalizowane przez system sztucznej inteligencji, który wspomógł "opracowanie profili smakowych i dopasowanie ich do siebie".

Chociaż firma nie zdradziła dokładnego smaku nowego napoju w swoich materiałach promocyjnych, to wiadomo, że będzie dostępny w wersji standardowej oraz wersji bez cukru.

Również opakowanie produktu powstało przy użyciu nowoczesnej technologii. To wąska puszka o chromowej kolorystyce, pikselowanym logo, z akcentami fioletu, różu i błękitu.

Zainspirowani ponadczasowością Coca-Coli, chcemy uczcić wyobrażenia o tym, jak może wyglądać przyszłość. Dzięki technologii opartej na sztucznej inteligencji Coca-Cola Y3000 Zero Sugar pozwala sobie wyobrażać, jak mogłaby smakować Coca-Cola z przyszłości i wprowadza innowacyjne doświadczenia, które pozwalają odkrywać przyszłość - wyjaśniała Oana Vlad, starszy dyrektor ds. globalnej strategii Coca-Coli, w komunikacie prasowym.

Na premierę Y3000 firma przygotowała również futurystyczną linię odzieżową. W tym celu nawiązała współpracę z luksusową marką streetwearową Ambush. Nową kolekcję, planują wprowadzić do sklepów już na jesień.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)