Sztuczna inteligencja stworzyła Coca-Colę "z przyszłości"

Coca-Cola wykorzystała sztuczną inteligencję do stworzenia najnowszej odsłony klasycznego napoju. Coca-Cola Y3000 to prawdziwy napój "z przyszłości".

BRAZIL - 2022/12/13: In this photo illustration, the Coca-Cola logo is displayed on a smartphone mobile screen. (Photo Illustration by Rafael Henrique/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)Coca-Cola tworzy smak przy pomocy sztucznej inteligencji
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images
oprac.  NBU

Dziś na rynek trafiła limitowana edycja napoju gazowanego wykreowanego z wykorzystaniem technologii AI. Produkt nosi nazwę Coca-Cola Y3000 i jest promowany jako "pierwszy futurystyczny smak stworzony wspólnie z człowiekiem i sztuczną inteligencją".

Proces tworzenia tego innowacyjnego smaku był dwuetapowy. W pierwszej fazie zespół badaczy Coca-Coli skupił się na analizie "kluczowych preferencji i trendów smakowych, aby zrozumieć, jak konsumenci wyobrażają sobie, jak będzie smakować przyszłość" - relacjonował przedstawiciel firmy w rozmowie z CNBC Make It.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Największa afera giełdowa ostatnich lat? "Jeden tweet wystarczył i kurs się zawalił"

Zebrane dane zostały następnie przeanalizowane przez system sztucznej inteligencji, który wspomógł "opracowanie profili smakowych i dopasowanie ich do siebie".

Chociaż firma nie zdradziła dokładnego smaku nowego napoju w swoich materiałach promocyjnych, to wiadomo, że będzie dostępny w wersji standardowej oraz wersji bez cukru.

Również opakowanie produktu powstało przy użyciu nowoczesnej technologii. To wąska puszka o chromowej kolorystyce, pikselowanym logo, z akcentami fioletu, różu i błękitu.

Zainspirowani ponadczasowością Coca-Coli, chcemy uczcić wyobrażenia o tym, jak może wyglądać przyszłość. Dzięki technologii opartej na sztucznej inteligencji Coca-Cola Y3000 Zero Sugar pozwala sobie wyobrażać, jak mogłaby smakować Coca-Cola z przyszłości i wprowadza innowacyjne doświadczenia, które pozwalają odkrywać przyszłość - wyjaśniała Oana Vlad, starszy dyrektor ds. globalnej strategii Coca-Coli, w komunikacie prasowym.

Na premierę Y3000 firma przygotowała również futurystyczną linię odzieżową. W tym celu nawiązała współpracę z luksusową marką streetwearową Ambush. Nową kolekcję, planują wprowadzić do sklepów już na jesień.

Wybrane dla Ciebie

Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup