Tax Care wprowadzał klientów w błąd. UOKiK nałożył na doradców karę
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) uznał, że Tax Care wprowadzało konsumentów w błąd, oferując ubezpieczenie z elementem inwestycyjnym (UFK). Urząd nakazał zaniechania stosowania tej praktyki i nałożył na przedsiębiorcę karę pieniężną w wysokości 770 990 zł, poinformował UOKiK.
22.01.2016 | aktual.: 22.01.2016 13:41
"Spółka Tax Care wprowadzała konsumentów w błąd co do rodzaju oferowanego produktu, okresu obowiązywania umowy, wysokości i częstotliwości opłacania składki, przyszłych zysków, ryzyka i opłat związanych z produktem" - czytamy w komunikacie.
To kolejne postępowanie, w którym UOKiK kwestionuje wprowadzanie konsumentów w błąd przez doradców finansowych.
"Praktykę tę zakwestionował UOKiK - m.in. w decyzji dot. Getin Noble Banku wydanej w 2013 roku. Rozstrzygnięcie Urzędu podtrzymał niedawno Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, oddalając odwołanie banku" - czytamy dalej w komunikacie.
Kara nałożona w 2013 roku przez Urząd na Getin Noble Bank za wprowadzanie konsumentów w błąd wyniosła 5 658 465 zł. Prezes UOKiK nakazał również publikację sentencji decyzji na stronie internetowej banku. Rozstrzygnięcie Urzędu zostało podtrzymane przez Sąd.