Telemedycyna chce z oferty prywatnej blisko 1,1 mln zł i w lipcu wejść na NewConnect
02.06. Warszawa (PAP) - Telemedycyna Polska, spółka świadcząca usługi medyczne przez telefon i internet, rozpoczęła ofertę prywatną i chce pozyskać od inwestorów blisko 1,1 mln zł....
02.06. Warszawa (PAP) - Telemedycyna Polska, spółka świadcząca usługi medyczne przez telefon i internet, rozpoczęła ofertę prywatną i chce pozyskać od inwestorów blisko 1,1 mln zł. Planuje zadebiutować na rynku NewConnect pod koniec lipca - poinformowała spółka w komunikacie.
Spółka pozyskany kapitał chce wykorzystać na rozszerzenie portfela oferowanych usług, a także dalszy rozwój działu sprzedaży oraz intensyfikację współpracy z partnerami zewnętrznymi.
Funkcję doradcy transakcyjnego pełni firma Certus Capital, a autoryzowanym doradcą jest GoAdvisers.
W 2010 roku Telemedycyna Polska planuje zwiększyć przychody do 2,2 mln zł, po tym jak w 2009 roku osiągnęła przychody ponad 1,4 mln zł, a zysk netto wyniósł 73 tys. zł.
W 2008 roku było to 583.819 zł przychodów ze sprzedaży, 283.945 zł straty EBITDA i 325.719 zł straty netto.
Obecnie 70 proc. akcji spółki należy do zarządu, a pozostałe 30 proc. do dwóch inwestorów, w tym jednego instytucjonalnego - firmy GoAdvisers. W najbliższej przyszłości żaden z tych udziałowców nie planuje wyjścia z inwestycji, a wszyscy dotychczasowi akcjonariusze będą mieć umowy tzw. lock-up'u, które w przypadku zarządu obowiązywać będą przez 24 miesiące, a inwestorów finansowych 12 miesięcy.
Telemedycyna Polska jest liderem na ogólnopolskim rynku usług telemedycyny i teleopieki. Spółka działa na rynku od 2005 roku, a jej działalność skupia się na świadczeniu usług medycznych na odległość przez: telefon (sprzężenie akustyczne, cyfrowa transmisja GPRS) oraz internet.
Do wykonywania transmisji na odległość wykorzystywane są przenośne aparaty EKG - w przypadku pacjentów indywidualnych oraz bardzo zaawansowane technologicznie 12 kanałowe aparaty cyfrowe - w przypadku klientów instytucjonalnych.
Spółka specjalizuje się w świadczeniu komercyjnych usług całodobowego monitoringu kardiologicznego Kardiotele oraz wykonywaniu badań EKG i konsultacji kardiologicznych. Badanie może odbywać się pośrednictwem telefonu lub internetu z wykorzystaniem infrastruktury teleinformatycznej, dzięki czemu klienci posiadają dostęp do usługi z dowolnego miejsca na świecie.
Na koniec kwietnia 2010 roku z usług spółki korzystało regularnie blisko 2 tys. klientów indywidualnych oraz około 250 firm.(PAP)
bas/ ana/