TelForceOne zrekompensował niższe przychody w I‑III kw. wyższą marżą brutto
Warszawa, 16.11.2015 (ISBnews) - TelForceOne po III kwartałach br. wypracowała 180 mln zł skonsolidowanych przychodów (spadek o 8,7% r/r). Spadek poziomu przychodów został zrekompensowany wzrostem marży brutto, poinformował wiceprezes Wiesław Żywicki.
16.11.2015 | aktual.: 16.11.2015 14:51
Obecny poziom przychodów jest efektem świadomie prowadzonej polityki zakładającej wzrost udziału w sprzedaży produktów marek własnych, o wyższych marżach" - powiedział Żywicki, cytowany w komunikacie.
Skonsolidowany wynik brutto na sprzedaży po trzech kwartałach br. ukształtował się na poziomie 45,3 mln zł, co oznacza wzrost o 3,3% r/r.
"Zgodnie z założeniami zarządu, kolejny kwartał z rzędu poprawie uległa także marża brutto, która w minionym kwartale wyniosła 25,9% oraz 25,2% w ujęciu narastającym, co w obu przypadkach oznacza wzrost o 3%. r/r" - czytamy w komunikacie.
Zysk netto wyniósł 3,1 mln zł i w ujęciu narastającym był o 2,3 mln zł niższy w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Wpływ na to miały przede wszystkim koszty związane z dalszym rozwojem grupy, poniesione w szczególności w I półroczu 2015 roku.
"Większe koszty wynikły z promocji na rynkach zagranicznych, prac badawczo-rozwojowych oraz wzbogacania portfolio produktowego, np. o segment elektronarzędzi lub akcesoriów telefonicznych klasy premium" - powiedział Żywicki.
W III kw. br. o 8 nowych lokalizacji rozwinęła się sieć franszyzowa spółki zależnej TelForceOne - Teletorium, zajmującej się sprzedażą detaliczną telefonów oraz akcesoriów do urządzeń mobilnych, poinformowano także. Z końcem kwartału spółka posiadała 211 punktów, co oznacza 18% wzrostu r/r. Spółka obecna jest w 220 lokalizacjach w tym 4 poza granicami Polski.
"We wrześniu i październiku otworzyliśmy cztery punkty sprzedaży telefonów i akcesoriów na Słowacji i Czechach. W przyszłości będziemy podejmować próby wchodzenia na kolejne rynki krajów regionu, zakładamy też stopniowy rozwój w krajach naszej obecnej działalności" - powiedział Żywicki.
Firma zakłada dalsze umacnianie swojej pozycji jako lidera na rynku krajowym, a także stopniowe zwiększanie swojej obecności na rynkach regionu, podano także w materiale.
TelForceOne to czołowy polski importer, dystrybutor oraz producent urządzeń mobilnych i akcesoriów do nich. Spółka tworzy grupę kapitałową, która od marca 2007 roku jest notowana na warszawskiej giełdzie. Posiada sieć partnerów w Polsce i Europie oraz nowoczesne Centrum Dystrybucyjno-Logistyczne. Spółka od marca 2007 r. jest notowana na GPW.
(ISBnews)