Ten sam bilet, dwie różne ceny. Aplikacja PKP Intercity zniżki nie uwzględnia
Nasz czytelnik już miał zamawiać bilet przez stronę internetową PKP Intercity, ale w ostatniej chwili uznał, że wygodniej będzie przez aplikację w komórce. A tam? Cena wyższa o prawie 40 zł. Kolejarze tłumaczą, że ciągle pracują nad swoją aplikacją i na razie nie można w niej korzystać ze zniżki.
17.08.2017 | aktual.: 17.08.2017 14:05
Choć przed laty na kolei nie dziwiły żadne absurdy, to w ostatnich latach widać wyraźną poprawę. Tabor coraz nowszy, pięknieją dworce, jednak nie wszystko działa tak jak powinno. Przykładem jest aplikacja PKP Intercity, która miała był ułatwieniem, a generuje pasażerom dodatkowe koszty.
Uwagę na dziwną zależność w cenach biletów zwrócił nasz czytelnik. Pan Krzysztof zazwyczaj kupował bilety przez aplikację mobilną. Ostatnio jednak miał pod ręką laptop, więc wypełnił formularz na stronie internetowej PKP Intercity. Gdy miał już potwierdzić transakcję, pomyślał sobie, że wygodniej będzie jednak mieć bilety w aplikacji. Ponownie wypełnił formularz - tym razem w smartfonie - i się zdziwił.
Okazało się, że bilet dla dwóch osób ze zniżką na Kartę Dużej Rodziny zakupiony przez stronę internetową kosztuje 132,30 zł. Dokładnie ten sam bilet w aplikacji to już koszt 170,10 zł. - Godzina ta sama, zniżka ta sama, pociąg ten sam, ale różnica w cenie gigantyczna - podsumowuje czytelnik.
W aplikacji zniżki nie ma
O wytłumaczenie tego absurdu poprosiliśmy rzeczniczkę prasową PKP Intercity Agnieszkę Serbeńską. Ta tłumaczy, że aplikacja wciąż jest udoskonalana. - Cały czas pracujemy nad rozwojem naszych kanałów zdalnych. W ostatnim czasie umożliwiliśmy zakup biletów przez stronę w promocji Duża Rodzina. Jest to dodatkowo wprowadzona przez PKP Intercity zniżka dająca 30-procentowy upust na bilety zakupione w ramach Karty Dużej Rodziny. Pasażer kupując bilet przez stronę intercity.pl zaznaczył po prostu dodatkową zniżkę. Na razie w aplikacji nie ma takiej możliwości. Stąd wynika różnica w cenie biletu - poinformowała Wirtualną Polskę Serbeńska.
Wygląda więc na to, że pan Krzysztof za kilka swoich ostatnich przejazdów z PKP Intercity zapłacił nadprogramowo. - Pasażer PKP Intercity ma prawo do złożenia reklamacji. Warto zaznaczyć, że każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Reklamację można złożyć korespondencyjnie, wysyłając na adres siedziby PKP Intercity, w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety lub poprzez formularz reklamacyjny na stronie Intercity.pl - wyjaśnia Serbeńska.