Tesco obraziło uczucia religijne chrześcijan. Wielki Piątek jeszcze większy z powodu piwa?

Tesco z okazji Świąt Wielkanocnych reklamowało w gazetach swoje piwa i cydry z hasłem: "Świetne oferty piwa i cydru. Wielki Piątek właśnie stał się większy". To wywołało oburzenie w środowisku chrześcijańskim. Tesco zrozumiało swój błąd i przeprasza.

Tesco obraziło uczucia religijne chrześcijan. Wielki Piątek jeszcze większy z powodu piwa?
Burrows/wikimedia (CC BY 3.0)

16.04.2017 13:33

- Jesteśmy świadomi tego, że Wielkanoc jest ważnym okresem w roku dla naszych klientów. Nie chcieliśmy nikogo obrazić i przepraszamy tych, którzy poczuli się dotknięci - powiedział rzecznik Tesco na antenie BBC.

Chodzi reklamę piwa i cydru marki własnej Tesco. Z okazji Wielkanocy brytyjska sieć wypuściła w prasie kampanię nawiązującą do świąt.

"Świetne oferty piwa i cydru. Wielki Piątek właśnie stał się większy" ("Great offers on Beer and cider. Good Friday just got better") - brzmiał reklamowy slogan.

To wywołało oburzenie, bowiem Wielki Piątek w tradycji chrześcijańskiej jest dniem, w którym czci się śmierć Jezusa Chrystusa. Obowiązuje wtedy ścisły post, w tym wstrzemięźliwość od mięsa i alkoholu.

Sieć handlowa przeprosiła. Choć wielu chrześcijan poczuło się urażonych, w mediach społecznościowych wcale nie rozpętała się burza.

@Tesco Wow- What a way to make sure we won't do Easter shopping with you- slightly insensitive to your Christian customers there! #Heislord pic.twitter.com/yygckRFbsu -- David Sims (@kdwaiting) 14 kwietnia 2017

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (26)