święta wielkanocne
16-04-2017 (13:33)

Tesco obraziło uczucia religijne chrześcijan. Wielki Piątek jeszcze większy z powodu piwa?

Tesco z okazji Świąt Wielkanocnych reklamowało w gazetach swoje piwa i cydry z hasłem: "Świetne oferty piwa i cydru. Wielki Piątek właśnie stał się większy". To wywołało oburzenie w środowisku chrześcijańskim. Tesco zrozumiało swój błąd i przeprasza.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Tesco obraziło uczucia religijne chrześcijan. Wielki Piątek jeszcze większy z powodu piwa?
(Fot: Burrows/wikimedia (CC BY 3.0))
WP

- Jesteśmy świadomi tego, że Wielkanoc jest ważnym okresem w roku dla naszych klientów. Nie chcieliśmy nikogo obrazić i przepraszamy tych, którzy poczuli się dotknięci - powiedział rzecznik Tesco na antenie BBC.

Chodzi reklamę piwa i cydru marki własnej Tesco. Z okazji Wielkanocy brytyjska sieć wypuściła w prasie kampanię nawiązującą do świąt.

"Świetne oferty piwa i cydru. Wielki Piątek właśnie stał się większy" ("Great offers on Beer and cider. Good Friday just got better") - brzmiał reklamowy slogan.

WP

To wywołało oburzenie, bowiem Wielki Piątek w tradycji chrześcijańskiej jest dniem, w którym czci się śmierć Jezusa Chrystusa. Obowiązuje wtedy ścisły post, w tym wstrzemięźliwość od mięsa i alkoholu.

Sieć handlowa przeprosiła. Choć wielu chrześcijan poczuło się urażonych, w mediach społecznościowych wcale nie rozpętała się burza.

[ @Tesco ]( https://twitter.com/Tesco ) Wow- What a way to make sure we won't do Easter shopping with you- slightly insensitive to your Christian customers there! [ #Heislord ]( https://twitter.com/hashtag/Heislord?src=hash ) [ pic.twitter.com/yygckRFbsu ]( https://t.co/yygckRFbsu ) -- David Sims (@kdwaiting) [ 14 kwietnia 2017 ]( https://twitter.com/kdwaiting/status/852908413323530240 )
Polub WP Finanse
WP
WP