Trwa ładowanie...

Znany lekarz wydał oświadczenie. "Jesteście narażeni, bo kupujecie"

Dr. Michał Sutkowski, prezes Warszawskich Lekarzy Rodzinnych, padł ofiarą kradzieży wizerunku. Jego twarz pojawiła się w reklamach pseudoleków kardiologicznych i rzekomych preparatów na pasożyty - poinformowała reprezentująca go kancelaria prawna.

Dr Sutkowski padł ofiarą kradzieży wizerunku i jego twarz pojawiła się w reklamach pseudoleków kardiologicznych o nazwie AcardinDr Sutkowski padł ofiarą kradzieży wizerunku i jego twarz pojawiła się w reklamach pseudoleków kardiologicznych o nazwie AcardinŹródło: East News, fot: Wojciech Olszanka
d1uteey
d1uteey

Jak przekazała w komunikacie kancelaria Sowisło Topolewski Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych S.K.A. dr Michał Sutkowski padł ofiarą oszustów i bezprawnie wykorzystano jego wizerunek do reklamy preparatu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Polska zapłaci kary za "lex Tusk"? "To nie rozwiąże sprawy"

Lekarze coraz częściej padają ofiarą oszustów

"Dr Sutkowski padł ofiarą kradzieży wizerunku i jego twarz pojawiła się w reklamach pseudoleków kardiologicznych o nazwie Acardin i rzekomych preparatów na pasożyty. Przy wykorzystaniu twarzy Pana doktora, powstały fikcyjne wywiady w oparciu o tzw. deep fake. Oszuści o nieustalonej dotychczas tożsamości stworzyli strony internetowe łudząco podobne do tych prowadzonych przez redakcje TVP Info oraz TVN. Co więcej, na stronach tych zostały zamieszczone fikcyjne wywiady rzekomo przeprowadzone z doktorem Sutkowskim" - wyjaśniła kancelaria.

W sprawie złożone zostało zawiadomienie o podejrzeniu popełnieniu przestępstwa, jednakże fałszywe reklamy rozpowszechniane są nadal w internecie, w tym za pośrednictwem mediów społecznościowych. Kancelaria podkreśliła, że opisane powyżej oszustwo może stanowić realne zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia osób, które ulegają fałszywym kampaniom i przyjmują tego typu "leki".

d1uteey

Sam lekarz opublikował nagranie wideo, w którym w krótkiej komentuje zaistniałą sytuację: "Proszę państwa, to jest kradzież wizerunku. Kradzież wizerunku, której jestem ofiarą" - podkreśla.

Dr Michał Sutkowski - Jak padłem ofiarą kradzieży wizerunku

Dr Sutkowski: te produkty są mi obce

Dr. Michał Sutkowski w swoim oświadczeniu zamieszczonym na jego kanale na YouTube, również podkreślił, że te produkty są mu zupełnie obce. "Są to produkty, których oczywiście zgodnie z prawem farmaceutycznym, ani ja, ani inni moi koledzy nie możemy reklamować" - zaznaczył dr. Sutkowski.

Dodał, że to jest sytuacja, w której "państwo, oglądający tę reklamę tych produktów medycznych czy quasi-medycznych, jesteście narażeni, bo kupujecie, bo bierzecie te produkty, bo narażacie się na koszty, bo w ten sposób na przykład nie wykonujecie jakichś określonych badań czy nie bierzecie jakichś określonych innych leków".

d1uteey

"Szczególnie istotny jest wzrost świadomości społecznej w zakresie tego rodzaju oszukańczych praktyk. Zażywanie reklamowanych w Internecie preparatów nieznanego pochodzenia, bez nadzoru lekarza, naraża zdrowie i życie pacjentów" - zaznaczyła reprezentująca dr. Michała Sutkowskiego kancelaria.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1uteey
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1uteey