Trwa ładowanie...

To samo miasto, inne ceny. Biedronka tłumaczy skąd różnice

Mimo lokalizacji w jednym mieście Biedronka miała różne ceny danego produktu — podał serwis jaw.pl. Popularna sieć sklepów dyskontowych odpowiedziała, czym to jest spowodowane.

Biedronka tłumaczy różnice cenBiedronka tłumaczy różnice cenŹródło: money.pl, fot: Rafał Parczewski
d1bkijo
d1bkijo

Serwis jaw.pl, na który powołuje się portal superbiz.se.pl, zwrócił uwagę na ceny w Biedronkach w Jaworznie już kilka miesięcy temu. Informował wówczas, że przykładowo ta sama śmietana w Biedronce w Szczakowej kosztowała 35 groszy więcej niż przy Urzędzie Skarbowym.

Różnica cen dotyczyła również tego samego gatunku pomidorów. W jednej lokalizacji (na Leopoldzie) kosztowały 12,99 zł, a na Podłężu -14,99 zł — informował serwis. Sprawa obejmowała też inne produkty, jak rukola, czy roszponka.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Rząd Tuska zacznie od cięć? Prof. Orłowski: to bajki, słowo się rzekło

Biedronka odpowiada

Serwis jaw.pl zapytał portugalską sieć, skąd wynikają te ceny, a także rzecznika praw konsumenta czy jest to zgodne z prawem.

Sieć Biedronka co do zasady prowadzi jednolitą politykę cenową na terenie całego kraju, która zakłada codzienne oferowanie klientom produktów ze wszystkich kategorii produktowych w najkorzystniejszych cenach w Polsce. Jednocześnie, jako firma dbająca o konkurencyjność na lokalnych rynkach, dopuszczamy możliwość wprowadzenia dodatkowych obniżek na poszczególne produkty, jeśli jest to korzystne dla naszych klientów. Tego typu decyzje są podejmowane w oparciu o lokalne uwarunkowania, poziom konkurencji oraz potrzeby naszych klientów, i z zasady obowiązują przez określony czas - odpowiedziała Biedronka.

W odpowiedzi rzecznika możemy natomiast przeczytać, że takie działania są zgodne z prawem, gdyż sklep nie ma obowiązku ustalania takich samych cen w jednym sklepie. Inaczej jest w przypadku ogólnopolskich gazetek promocyjnych — wówczas cena musi być jednakowa.

Biedronka nie jest najtańszym sklepem

Jak mogliśmy przeczytać, portal "Wiadomości Handlowe" przy pomocy aplikacji PanParagon porównał ceny takich produktów jak czekolada mleczna, woda źródlana, mleko 2 proc., twaróg półtłusty, płatki owsiane górskie, pomidory krojone w puszce, majonez oraz mydło w płynie w opakowaniu do napełniania dozownika. Badanie zostało przeprowadzone w Biedronce, Lidlu i Kauflandzie, a uwzględnione produkty były w tej samej gramaturze czy pojemności.

Spośród setek tysięcy paragonów z datą zakupu od 1 października do 12 listopada 2023 roku, wyłoniliśmy dowody zakupu sieci handlowych, które wyróżniają się bogatą ofertą produktów z własnym brandem. Wśród nich znalazły się: Lidl, Biedronka oraz Kaufland – mówi cytowana pzrez portal Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.

Z analizy "Wiadomości Handlowe" wynika, że najniższe ceny w kategorii produktów marek własnych oferuje Lidl. W porównaniu do innych sklepów średni koszt zakupu wszystkich produktów z analizy wyniósł tam 28,49 zł. Kaufland był drugi z wynikiem 29,26 zł, a Biedronka najdroższa, z ceną 29,56 zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1bkijo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1bkijo