TP spodziewa się, że sprzedaż Wirtualnej Polski nie nastąpi w tym roku
22.10. Warszawa (PAP) - Telekomunikacja Polska spodziewa się, że sprzedaż Wirtualnej Polski nie nastąpi w tym roku. Z kolei sprawa kary nałożonej na spółkę w lutym przez KE nie...
22.10.2013 | aktual.: 22.10.2013 13:23
22.10. Warszawa (PAP) - Telekomunikacja Polska spodziewa się, że sprzedaż Wirtualnej Polski nie nastąpi w tym roku. Z kolei sprawa kary nałożonej na spółkę w lutym przez KE nie powinna rozstrzygnąć się przed drugim kwartałem 2014 r. - poinformowali podczas telekonferencji przedstawiciele TP SA.
"Nie spodziewamy się zakończenia sprzedaży Wirtualnej Polski przed pierwszym kwartałem 2014 roku" - powiedział Jacques de Galzain, dyrektor finansowy TP SA.
Grupa TP uruchomiła proces sprzedaży Wirtualnej Polski w lutym tego roku. Z nieoficjalnych informacji PAP wynika, że oferty na zakup Wirtualnej Polski złożyło dwóch inwestorów: fundusz MCI Management wspierany przez trzy banki oraz fundusz Innova Capital wspólnie z Grupą o2.
Galzain podał, że roczne wyniki Wirtualnej Polski to ok. 175 mln zł przychodów, oraz 40 mln zł zysku EBITDA.
Dyrektor finansowy TP nie spodziewa się przed drugim kwartałem przyszłego roku rozstrzygnięć w sprawie 127,5 mln euro kary nałożonej na spółkę w lutym przez Komisję Europejską za nadużywanie pozycji dominującej.
"Nie oczekujemy, żeby jakiekolwiek decyzje w sprawie kary nałożonej na nas przez Komisję Europejską zapadły przed drugim, trzecim kwartałem przyszłego roku" - powiedział.
Telekomunikacja Polska chce do połowy listopada wypracować ze związkami zawodowymi stanowisko w sprawie dalszej redukcji zatrudnienia w spółce.
"Na pewno chcemy utrzymać trend spadku zatrudnienia. Skala redukcji będzie natomiast ustalana z naszymi partnerami ze związków zawodowych, i myślę, że osiągniemy jakieś porozumienie do połowy listopada" - powiedział Bruno Duthoit, prezes Orange Polska.
Na koniec września grupa Telekomunikacji Polskiej zatrudniała 20.143 pracowników, wobec 21.920 na koniec 2012 roku. Grupa spodziewa się, że w ramach obecnego programu dobrowolnych odejść, w czwartym kwartale TP opuści 371 pracowników.
Vincent Lobry, wiceprezes ds. marketingu i strategii TP, powiedział, że spółka oczekuje sezonowo wysokich nakładów komercyjnych w czwartym kwartale.
"Patrzymy uważnie na ruchy naszej konkurencji, aukcja częstotliwości nie musi oznaczać braku wojny cenowej w końcówce roku. Jesteśmy w tym roku dobrze przygotowani do ewentualnej wojny cenowej: mamy tani brand, nju mobile, oraz ofertę konwergentną, które pozwalają nam oferować klientom lepsze oferty" - powiedział
Prezes Duthoit podkreślił, że ważna dla grupy pozostaje obrona udziału wartościowego w rynku komórkowym.
"Chcemy utrzymać lub zwiększać wartościowy udział w rynku komórkowym" - powiedział Duthoit.
Liczba klientów telefonii komórkowej Orange wyniosła na koniec trzeciego kwartału 15,13 mln w porównaniu z 14,95 mln w drugim kwartale. Na koniec września grupa TP miała 7,05 mln klientów abonamentowych i 8,07 mln klientów pre-paid. (PAP)
kuc/ kam/ osz/