Tradis chce do końca '11 mieć 120 sklepów "Minutka", do końca '13 ok. tysiąca (opis)
27.09. Warszawa (PAP) - Grupa Dystrybucyjna Tradis uruchamia nowy koncept sklepów partnerskich po nazwą "Minutka" przeznaczony dla sklepów spożywczych zaopatrujących się w halach...
27.09.2011 | aktual.: 27.09.2011 14:08
27.09. Warszawa (PAP) - Grupa Dystrybucyjna Tradis uruchamia nowy koncept sklepów partnerskich po nazwą "Minutka" przeznaczony dla sklepów spożywczych zaopatrujących się w halach cash&carry. Spółka zakłada, że do końca 2011 roku będzie miała 120 sklepów tej marki, a do końca 2013 roku około 1 tysiąca - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji.
"Opracowaliśmy partnerski model współpracy dla klientów hal cash&carry, mamy potwierdzenie dużego zainteresowania od detalistów, którzy się u nas zaopatrują i tych, którzy są u konkurencji" - powiedział na wtorkowej konferencji Tomasz Ciepłowski, dyrektor sprzedaży cash&carry Tradisu.
"Jesteśmy przekonani, że ten rok zakończymy liczbą 120 sklepów sieci Minutka, a celem na koniec 2013 roku jest do tysiąca sklepów partnerskich" - dodał.
Poinformował, że obecnie na rynku działa sześć sklepów pilotażowych nowego konceptu.
"Tysiąc sklepów do końca 2013 roku to początek. Zostanie jeszcze na rynku kilkadziesiąt tysięcy sklepów do zagospodarowania, którymi trzeba się będzie zająć w przyszłości" - powiedział prezes Tradisu, Kazimierz Mars.
Tradis wymaga od partnerów określonego poziomu lojalności zakupowej, proponuje preferencyjne warunki rabatowe, pokrycie kosztów wizualizacji, wsparcie w prowadzeniu biznesu.
Spółka ocenia, że w perspektywie kilku lat będzie na rynku miejsce dla regionalnych dystrybutorów, a potem zostaną tylko 2-3 grupy handlowe.
"Chcemy być największym dostawcą dystrybucyjnym w serwisie i cash&carry pod względem skonsolidowanych przychodów" - powiedział Rafał Melanowicz, członek zarządu i dyrektor sprzedaży Tradisu.
Prezes Kazimierz Mars, w rozmowie z dziennikarzami, poinformował, że spółka prowadzi rozmowy w sprawie fuzji i przyłączeń.
"Bardzo szybko możemy poinformować albo o własnych otwarciach, na przykład nowych hal cash&carry, albo o przejęciach" - powiedział Mars.
Prezes nie chciał się odnieść do spekulacji prasowych, które mówią o zainteresowaniu spółką Delko, dystrybutorem produktów chemii gospodarczej, kosmetyków.
"To spółka giełdowa i traktuję te informacje jako plotki. Nie potwierdzam ani nie zaprzeczam" - powiedział Mars, dodając jednak, że spółka chce rozwijać część kosmetyczno-chemiczną biznesu.
W I półroczu 2011 r. Grupa Dystrybucyjna Tradis osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 2,58 mld zł, jest to wynik wyższy o 8,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk netto wyniósł 26,5 mln zł, co daje wzrost o 12,7 proc. w porównaniu do I półrocza roku 2010.
"Drugie półrocze nie powinno być gorsze niż pierwsze" - powiedział prezes Mars.
Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi sprzedaż hurtową dóbr FMCG przez magazyny cash&carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Wśród współpracujących ze spółką sieci znajdują się: sieci franczyzowe, PSD wraz ze spółdzielniami Społem, stowarzyszenia kupieckie oraz supermarkety.
Tradis specjalizuje się w obsłudze sieciowych punktów sprzedaży, których liczba wynosi obecnie ponad 10.000, w tym ok. 8.800 dla sieci powyżej 100 sklepów. Spółka jest również dostawcą do ponad 1.400 sklepów stacji Orlen i Bliska.
W skład Grupy Dystrybucyjnej Tradis wchodzą spółki Tradis, dystrybutor artykułów chemiczno-kosmetycznych Ambra, dystrybutor FMCG DEF, Detal Koncept (organizator sieci Groszek i Milea) oraz spółki Euro Sklep, Lewiatan, sieć drogerii Koliber oraz PSD.
Spółki dystrybucyjne Tradisu mają 64 magazyny, w tym 35 magazynów cash&carry oraz 8 centrów dystrybucji, o łącznej powierzchni ok. 307 tys. mkw.(PAP)
pel/ ana/