Trwa ładowanie...
d1vssg5

TU Europa chce zweryfikować strategię sprzedażową począwszy od '11

22.02. Warszawa (PAP) - Towarzystwo Ubezpieczeń Europa planuje w 2011 r. rozpocząć weryfikację swojej strategii sprzedażowej w związku ze zmianą wymogów kapitałowych, jaką...

d1vssg5
d1vssg5

22.02. Warszawa (PAP) - Towarzystwo Ubezpieczeń Europa planuje w 2011 r. rozpocząć weryfikację swojej strategii sprzedażowej w związku ze zmianą wymogów kapitałowych, jaką przyniesie regulacja Solvency II, wchodząca w życie pod koniec 2012 r. - poinformował dziennikarzy prezes spółki, Jacek Podoba. Wśród tegorocznych trendów na rynku bancassurance w Polsce wskazuje on na wzrost akcji kredytów hipotecznych o 10-20 proc.

"Będziemy weryfikować strategię sprzedażową grupy ze względu na zmianę wymogów kapitałowych, w związku z regulacją Solvency II, która wchodzi w życie pod koniec 2012 roku. Weryfikację strategii zaczniemy już w 2011 roku" - powiedział podczas konferencji prasowej Jacek Podoba, prezes Grupy Europa.

"W wyniku wprowadzenia Solvency II nastąpi ograniczenie sprzedaży polisolokat i produktów strukturyzowanych, ze względu na wyższy wymóg kapitałowy na koncentrację lokat w jednym podmiocie. Możliwy jest również wzrost cen produktów majątkowych na ryzyko katastroficzne. Dotyczy to całego sektora ubezpieczeń" - dodał.

Prezes poinformował jednocześnie, że Grupa Europa nie oczekuje w związku z tym wzrostu zapotrzebowania na kapitał.

d1vssg5

TU Europa spodziewa się w tym roku zmniejszenia aktywności banków w obszarze Consumer Finance, ze względu na wprowadzenie Rekomendacji T, a tym samym rosnącej liczby nowych podmiotów, powstających poza sektorem bankowym, oferujących pożyczki i kredyty gotówkowe. Grupa oczekuje również dwucyfrowego wzrostu udzielanych kredytów hipotecznych.

"Uważamy, że wzrost akcji kredytowej w tym przypadku znajdzie się w przedziale 10-20 proc." - podał Podoba.

W 2010 roku składka przypisana brutto Grupy Europa liczona według MSR wyniosła ok. 700 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 16 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Zysk netto wzrósł do ponad 150 mln zł ze 120 mln zł w roku 2009. Wartość sprzedaży według PSR zwiększyła się do ponad 4,4 mld zł wobec 3 mld zł rok wcześniej.

Spółka życiowa odnotowała 67-proc. wzrost wyniku netto, który za 2010 rok wyniósł 75,9 mln zł. Przypis TUnŻ Europa wyniósł ponad 3,9 mld zł. Spółka majątkowa osiągnęła wynik finansowy równy 75,4 mln zł i składkę przypisaną brutto w wysokości 499,8 mln zł (43 proc. więcej niż w roku 2009). (PAP)

jow/ asa/

d1vssg5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1vssg5