TU Europa chce zweryfikować strategię sprzedażową począwszy od '11

22.02. Warszawa (PAP) - Towarzystwo Ubezpieczeń Europa planuje w 2011 r. rozpocząć weryfikację swojej strategii sprzedażowej w związku ze zmianą wymogów kapitałowych, jaką...

22.02. Warszawa (PAP) - Towarzystwo Ubezpieczeń Europa planuje w 2011 r. rozpocząć weryfikację swojej strategii sprzedażowej w związku ze zmianą wymogów kapitałowych, jaką przyniesie regulacja Solvency II, wchodząca w życie pod koniec 2012 r. - poinformował dziennikarzy prezes spółki, Jacek Podoba. Wśród tegorocznych trendów na rynku bancassurance w Polsce wskazuje on na wzrost akcji kredytów hipotecznych o 10-20 proc.

"Będziemy weryfikować strategię sprzedażową grupy ze względu na zmianę wymogów kapitałowych, w związku z regulacją Solvency II, która wchodzi w życie pod koniec 2012 roku. Weryfikację strategii zaczniemy już w 2011 roku" - powiedział podczas konferencji prasowej Jacek Podoba, prezes Grupy Europa.

"W wyniku wprowadzenia Solvency II nastąpi ograniczenie sprzedaży polisolokat i produktów strukturyzowanych, ze względu na wyższy wymóg kapitałowy na koncentrację lokat w jednym podmiocie. Możliwy jest również wzrost cen produktów majątkowych na ryzyko katastroficzne. Dotyczy to całego sektora ubezpieczeń" - dodał.

Prezes poinformował jednocześnie, że Grupa Europa nie oczekuje w związku z tym wzrostu zapotrzebowania na kapitał.

TU Europa spodziewa się w tym roku zmniejszenia aktywności banków w obszarze Consumer Finance, ze względu na wprowadzenie Rekomendacji T, a tym samym rosnącej liczby nowych podmiotów, powstających poza sektorem bankowym, oferujących pożyczki i kredyty gotówkowe. Grupa oczekuje również dwucyfrowego wzrostu udzielanych kredytów hipotecznych.

"Uważamy, że wzrost akcji kredytowej w tym przypadku znajdzie się w przedziale 10-20 proc." - podał Podoba.

W 2010 roku składka przypisana brutto Grupy Europa liczona według MSR wyniosła ok. 700 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 16 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Zysk netto wzrósł do ponad 150 mln zł ze 120 mln zł w roku 2009. Wartość sprzedaży według PSR zwiększyła się do ponad 4,4 mld zł wobec 3 mld zł rok wcześniej.

Spółka życiowa odnotowała 67-proc. wzrost wyniku netto, który za 2010 rok wyniósł 75,9 mln zł. Przypis TUnŻ Europa wyniósł ponad 3,9 mld zł. Spółka majątkowa osiągnęła wynik finansowy równy 75,4 mln zł i składkę przypisaną brutto w wysokości 499,8 mln zł (43 proc. więcej niż w roku 2009). (PAP)

jow/ asa/

Wybrane dla Ciebie
Umieścili kartkę o płatnościach gotówką. Burza w komentarzach
Umieścili kartkę o płatnościach gotówką. Burza w komentarzach
Obowiązek dla 3,5 mln Polaków w 2025 r. Inaczej 5 tys. zł kary
Obowiązek dla 3,5 mln Polaków w 2025 r. Inaczej 5 tys. zł kary
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Straszą podniesieniem cen. Branża chce sprzedawać alkohol na stacjach
Straszą podniesieniem cen. Branża chce sprzedawać alkohol na stacjach
Kupił paczki niespodzianki na Vinted za niecałe 60 zł. To w nich było
Kupił paczki niespodzianki na Vinted za niecałe 60 zł. To w nich było
Ranking zamożności. Najbiedniejsze miasteczko jest na Dolnym Śląsku
Ranking zamożności. Najbiedniejsze miasteczko jest na Dolnym Śląsku
Rząd podniesie akcyzę? Resort rolnictwa ostrzega przed skutkami
Rząd podniesie akcyzę? Resort rolnictwa ostrzega przed skutkami
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
1750 zł dopłaty do rachunków. Kto skorzysta i jak złożyć wniosek?
1750 zł dopłaty do rachunków. Kto skorzysta i jak złożyć wniosek?
Polscy rolnicy sadzą na potęgę. Wielki wzrost od nowelizacji ustawy
Polscy rolnicy sadzą na potęgę. Wielki wzrost od nowelizacji ustawy
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Kłopoty dwóch polskich marek. Jest wniosek o upadłość
Kłopoty dwóch polskich marek. Jest wniosek o upadłość