TVN podtrzymuje prognozę spadku reklamy TV w '13 o średniej jednocyfrowej dynamice (opis)
...
22.08. Warszawa (PAP) - TVN podtrzymuje prognozę spadku rynku reklamy TV w 2013 roku o średniej jednocyfrowej dynamice - poinformował TVN w komunikacie prasowym.
"Jesteśmy przekonani, że grupa TVN osiągnie wyniki lepsze niż średni jednocyfrowy spadek rynku reklamy telewizyjnej, a skorygowana EBITDA będzie porównywalna do zeszłorocznej. Pozwala to zarządowi podtrzymać oczekiwania na rok 2013 przedstawione 28 lutego" - powiedział cytowany w komunikacie Markus Tellenbach, prezes TVN.
W lutowym komunikacie TVN podał, że oczekuje spadku rynku reklamy telewizyjnej w 2013 o średniej jednocyfrowej dynamice.
Spółka podała wówczas również, że elastyczność bazy kosztowej Grupy TVN pozwala oczekiwać stabilizacji rentowności na poziomie porównywalnej EBITDA.
Według szacunków TVN na podstawie danych Starlink, rynek reklamy telewizyjnej (wyłącznie przychody z reklamy spotowej) w Polsce w okresie trzech miesięcy zakończonych 30 czerwca 2013 r. spadł o 3,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2012 r.
Przychody z reklamy spotowej TVN w drugim kwartale były niższe rdr o 1,6 proc.
Udział grupy TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto (reklama spotowa i sponsoring), według danych spółki estymowanych na podstawie danych Starlink, wzrosły do 35,7 proc. w okresie trzech miesięcy zakończonych 30 czerwca 2013 r. z 34,6 proc. w analogicznym okresie 2012 r.
Ankietowani przez PAP przedstawiciele domów mediowych spodziewają się, że rynek reklamy TV w 2013 roku spadnie o ok. 4-7 proc. (PAP)
kam/