Trwa ładowanie...
d3eempj
24-10-2014 15:02

Tygodniowy przegląd wiadomości ISBnews z sektora TMT

Warszawa, 24.10.2014 (ISBnews) - Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu 20 - 24 października br.

d3eempj
d3eempj

BIZNES I FINANSE: RYNEK

Start-upy: "Dlaczego warto wspierać młode ambitne przedsiębiorstwa wysokich technologii?" - to temat debaty w ramach konferencji prezentującej nowy projekt Pracodawców RP pt. "MAPIT. Planowanie strategii wzrostu młodych ambitnych przedsiębiorstw wysokich technologii". Debata odbędzie się 4 listopada o godz. 10:00 w siedzibie Pracodawców RP przy ul. Brukselskiej 7 w Warszawie. Agencja ISBnews jest partnerem medialnym wydarzenia.

Uczestnicy dyskusji będą wymieniać się wiedzą, doświadczeniem oraz opiniami m.in. o tym: Jak mikroprzedsiębiorstwa wysokich technologii powinny być wspierane? Jakie są luki w systemowym wsparciu młodych mikroprzedsiębiorców z branż wysokich technologii? Czego brakuje polskim mikroprzedsiębiorcom, aby ze skali krajowej przedostać się na rynek globalny? Komercjalizować czy zostawić w szufladzie - jakie są możliwości współpracy nauki i biznesu?

Projekt MAPIT skierowany jest do Młodych Ambitnych Przedsiębiorstw - mikroprzedsiębiorstw, startupów - działających w obszarach wysokich technologii, w 9 branżach:

  1. produkcja podstawowych substancji farmaceutycznych oraz leków i pozostałych wyrobów farmaceutycznych
  1. produkcja komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych
  1. produkcja statków powietrznych, statków kosmicznych i podobnych maszyn
  1. działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych
  1. nadawanie programów ogólnodostępnych i abonamentowych
  1. telekomunikacja
  1. działalność związana z oprogramowaniem i doradztwem w zakresie informatyki oraz działalność powiązana
  1. działalność usługowa w zakresie informacji
  1. badania naukowe i rozwojowe
d3eempj

Stu właścicieli, managerów, osób mających realny wpływ na wprowadzana zmianę, z 50 polskich mikroprzedsiębiorstw, działających w branży hi-tech, którzy dotychczas prowadzili swój biznes intuicyjnie, dzięki udziałowi w programie będą mogli we współpracy z ekspertami poznać metody i narzędzia pozwalające efektywniej rozwinąć i zarządzać firmą oraz jej wzrostem. Wypracowany w wyniku programu standard wsparcia dla mikroprzedsiębiorstw wchodzących w fazę wzrostu opublikowany zostanie oraz rozpowszechniony w instytucjach wsparcia biznesu oraz ośrodkach naukowych.

Do bezpłatnego udziału w programie firmy mogą zgłaszać się poprzez stronę mapit.pl. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Źródło: ISBnews

Penetracja na rynku telefonii komórkowej w Polsce: Wzrosła do 148,8% na koniec września br. z 147,7% kwartał wcześniej (i wobec 145,4% przed rokiem), wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS). Na koniec 2013 r. wynosiła 146,8%.

d3eempj

"W końcu września br. liczba abonentów i użytkowników (usługi z przedpłatą) telefonii ruchomej (komórkowej) ukształtowała się na poziomie 57,3 mln (w tym 53% to użytkownicy) i była o 2,3% większa niż przed rokiem oraz o 1,3% wyższa niż w końcu grudnia ub. roku. Na 100 mieszkańców przypadało 148,8 abonentów i użytkowników (wobec 145,4 przed rokiem oraz 146,8 w końcu ub. roku). W okresie trzech kwartałów br. przybyło ok. 0,7 mln abonentów i użytkowników (wobec 1,7 mln przed rokiem)" - czytamy w "Informacji o sytuacji społeczno-gospodarczej kraju w I-III kwartale 2014 r.".

W sieci publicznej telefonii przewodowej utrzymał się zapoczątkowany w 2005 r. spadek liczby telefonicznych łączy głównych, która w końcu III kw. br. wyniosła ok. 5,7 mln i była o ok. 3% mniejsza niż w grudniu ub. roku, podał także GUS.

"Na 100 mieszkańców przypadało 14,7 łączy (w końcu ub. roku 15,1). W końcu września br. liczba łączy w dostępach ISDN15 wyniosła ok. 854 tys. (w tym ok. 92% zainstalowano w miastach) i była o ok. 7% mniejsza niż w końcu ub. roku" - czytamy dalej.

d3eempj

Urząd poinformował także, że w okresie trzech kwartałów br. sprzedaż usług ogółem, obejmująca wpływy za usługi pocztowe i kurierskie oraz za usługi telekomunikacyjne była w cenach stałych o 1,3% wyższa niż przed rokiem (wobec wzrostu o 2,3% w analogicznym okresie ub. roku). W większym stopniu wzrosła sprzedaż usług pocztowych i kurierskich niż telekomunikacyjnych.

Źródło: ISBnews

E-mail: Tylko trzech na dziesięciu polskich internautów nie korzysta z najpopularniejszych serwisów pocztowych. W Polsce użytkownicy sieci najczęściej wybierają pocztę Wp.pl. Często korzystają też z kilku portali pozwalających komunikować się za pomocą e-maili.

d3eempj

Gemius postanowił sprawdzić, ilu internautów w Polsce korzysta z popularnych serwisów pocztowych i które z nich są wybierane najczęściej. Okazuje się, że miesięcznie korzysta z nich średnio 15 mln osób. Oznacza to, że co miesiąc odwiedza je siedmiu na dziesięciu polskich użytkowników sieci (na podstawie danych z okresu styczeń-lipiec 2014 roku).

Jak pokazują najnowsze dane (lipiec 2014 roku), w Polsce najwięcej internautów korzysta z poczty Wp.pl. Odwiedza ją więcej niż jedna czwarta użytkowników sieci (5,8 mln). Na drugim miejscu pod względem popularności znajduje się poczta Gmail (5,1 mln), a na trzecim poczta Onet.pl (4,4 mln). Analizy pokazują, że w ciągu ostatnich 5 lat liczba internautów korzystających z najpopularniejszych polskich serwisów pocztowych zmniejszyła się, podczas gdy Gmail odnotował niemal 40-procentowy wzrost popularności (z 17 do 24%).

Źródło: Gemius

d3eempj

BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI

Orange Polska: Odnotowało 140 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2014 r. wobec 239 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 277 mln zł wobec 390 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 3.046 mln zł w III kw. 2014 r. wobec 3.196 mln zł rok wcześniej.

d3eempj

W okresie I-III kw. 2014 r. spółka miała 505 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 396 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 9.125 mln zł w porównaniu z 9.766 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Orange Polska: Po wynikach za III kw. br. podtrzymał cel w zakresie organicznych przepływów pieniężnych na cały 2014 rok na poziomie przynajmniej 1,1 mld zł, poinformował prezes Bruno Duthoit.

"Cel całoroczny w zakresie organicznych przepływów pieniężnych jest potwierdzony (przynajmniej 1,1 mld zł)" - powiedział Duthoit, cytowany w prezentacji wynikowej.

W III kw. 2014 roku organiczne przepływy pieniężne operatora wyniosły 369 mln zł (spadek o 15% r/r) oraz 851 mln zł po trzech kwartałach (wzrost o 2,2% r/r).

Zarząd podawał wcześniej, że spodziewa się, iż organiczne przepływy pieniężne będą w 2014 roku co najmniej stabilne względem roku 2013 (1,1 mld zł), z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych: (i) wydatków na odnowienie istniejących licencji, (ii) wydatków na nowe częstotliwości, (iii) ewentualnych płatności kary z Komisji Europejskiej lub innych roszczeń i sporów.

Orange Polska podało też w prezentacji wynikowej, że capex wyniósł 386 mln zł w samym III kw. br. (spadek o 11,9% r/r) i 1.154 mln zł po I-III kw. (spadek o 10,5% r/r), co było zgodne z całoroczną prognozą, która zakłada poniżej 1,8 mld zł nakładów inwestycyjnych (z wyłączeniem jednorazowych kosztów spektrum).

Źródło: ISBnews

Orange Polska: Przychody z usług telefonii komórkowej wyniosły 1.425 mln zł w IIII kw. 2014 r. wobec 1.514 mln zł rok wcześniej, podał telekom.

Przychody z usług głosowych wyniosły w tym czasie 752 mln zł (906 mln zł rok wcześniej), zaś przychody z usług przesyłu danych, wiadomości, treści oraz M2M wzrosły r/r do 484 mln zł z 448 mln zł rok wcześniej, podano w raporcie.

Sprzedaż sprzętu do telefonii komórkowej także przyniosła wzrost przychodów r/r do 128 mln zł.

Liczba klientów komórkowych wzrosła o 3,1% r/r i wyniosła 15,59 mln na koniec września 2014 r., przy czym liczba klientów Orange Open (usługa ta składa się z telefonii stacjonarnej i komórkowej) zwiększyła się do 480 tys. użytkowników z 211 tys. rok wcześniej.

" Tempo wzrostu liczby klientów komórkowych utrzymało się na poziomie powyżej 3% rok-do-roku. W III kw. Orange Polska pozyskała netto 74 tys. klientów abonamentowych, utrzymując w ujęciu rocznym blisko 7-procentowy wzrost liczby klientów w tym segmencie. Trzeci kwartał przyniósł kolejny rekord pod względem przyrostu bazy klientów mobilnego dostępu do Internetu: 94 tys. przyłączeń netto" - czytamy w komentarzu do wyników.

Liczba klientów post-paid wzrosła o 6,8% r/r do 7,53 mln z 7,05 mln rok wcześniej, a usług pre-paid zmniejszyła się o 0,2% r/r do 8,058 mln z 8,074 mln.

Zagregowane ARPU z usług telefonii komórkowej wyniosło 31,4 zł wobec 34,2 zł rok wcześniej.

"Spadek ARPU z detalicznych usług mobilnych o 11% rok-do-roku wynikał z utrzymującej się presji cenowej (głównie na rynku biznesowym), rosnącej popularności ofert bez telefonu (w zakresie usług głosowych i dostępu do Internetu) oraz efektu rozwodnienia ARPU w związku z wprowadzeniem sprzedaży ratalnej" - czytamy dalej.

Źródło: ISBnews

Orange Polska: Przychody z usług telefonii stacjonarnej spadły do 1.373 mln zł w III kw. 2014 r. z 1,5 mld zł rok wcześniej, podał operator.

Przychody z samego dostępu wąskopasmowego spadły do 491 mln zł z 559 mln zł rok wcześniej, zaś z dostępu wąskopasmowego, TV i VoIP zmniejszyły się odpowiednio do 415 mln zł z 422 mln zł.

Jednocześnie liczba stacjonarnych łączy głosowych (rynek detaliczny) spadła do 4,579 mln z 4,803 mln rok wcześniej.

Detaliczne ARPU z usług głosowych telefonii stacjonarnej spadło w III kw. br. do 41,4 zł z 43,7 zł rok wcześniej, zaś ARPU z usług dostępu szerokopasmowego, telewizji i VoIP było w tym okresie na stabilnym poziomie r/r i wyniosło 60,4 zł (60,5 zł rok wcześniej), podał też telekom.

Źródło: ISBnews

Orange Polska: Pozyskało ponad 10 tys. klientów usługi Orange Finanse w ciągu trzech tygodni od rozpoczęcia jej oferowania, poinformował prezes Bruno Duthoit.

"Pozyskaliśmy 10 tys. klientów usługi Orange Finanse i ten wynik jest zgodny z naszymi założeniami" - powiedział Duthoit podczas spotkania z dziennikarzami.

Według jego słów, hybrydyzacja oferty (wprowadzanie do oferty usług pozatelekomunikacyjnych, jak Orange Finanse, czy Orange Energia) ma nie tylko na celu umacnianie lojalizacji klientów, ale też zapewnić dodatkowe przychody i marżę.

Źródło: ISBnews

Orange Polska: Szykuje się do wzmożonych inwestycji w projektu FTTH (światłowodowej infrastruktury ostatniej mili), wynika z wypowiedzi prezesa Bruno Duthoit. Operator jest gotowy do sfinansowania wyników aukcji LTE.

?W kwestii FTTH przygotowujemy znaczący plan inwestycyjny. Na obecną chwilę za wcześnie na szczegóły, ale pilotaż w Warszawie wypadł bardzo dobrze i widzimy potencjał tej usługi. Możemy opowiedzieć o tym projekcie wcześniej niż w lutym, kiedy planujemy zaprezentowanie założeń na 2015 rok" - powiedział Duthoit podczas spotkania z dziennikarzami.

Maciej Nowohoński, członek zarządu ds. finansów operatora, dodał, że zakładany wcześniej Capex na ten rok to ok. 1,8 mld zł i Orange Polska ?trzyma się tego planu".

?Istotne jest to, że realizujemy rzeczowe inwestycje zgodnie z naszymi planami, co przekłada się na poprawę zasięgów, większe udrożnienie sieci. Efekty widać w statystykach przepływu danych mobilnie i w stacjonarnym broadband. Tradycyjnie IV kw. jest intensywniejszy inwestycyjnie od poprzednich okresów roku. Dodatkowo mamy ambitne plany komercyjne i liczymy tu na znaczące przyrosty w ostatnich miesiącach bieżącego roku" - dodał Nowohoński.

Podkreślił jednocześnie, że obecnie jest za wcześnie o szacunki wydatków w 2015 roku. ?Jesteśmy w trakcie przygotowywania planu komercyjnego i inwestycyjnego. W lutym przy okazji wyników rocznych będzie dobry moment na ich prezentację" - wskazał członek zarządu ds. finansów operatora.

W kwestii aukcji LTE przypomniał, że Orange Polska ?cały czas dysponuje liniami kredytowymi na łącznie 2,5 mld zł.

?Jesteśmy gotowi do sfinansowania wyników aukcji, co nie oznacza ze cała wskazana kwota zostanie przeznaczona na ten cel" - podsumował Nowohoński.

Źródło: ISBnews

Netia: Spółka ocenia, że po zaprezentowaniu odświeżonych ofert dla rynków zderegulowanych ostatnio przez Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) jej oferta internetowa Dropss nadal jest tańsza niż oferta Orange Polska, poinformował agencję ISBnews rzecznik Netii Karol Wieczorek.

"W naszej ocenie, po zaprezentowaniu pierwszych ofert dla rynków wyjętych spod regulacji nie ma istotnych zmian. Orange nadal bowiem utrzymuje chociażby dodatkową opłatę za utrzymanie łącza w wysokości niespełna 30 zł przy zakupie samodzielnej usługi internetowej. To sprawia, że Netia, z marką Dropss nadal oferuje, również na terenie zderegulowanych gmin - na bazie komercyjnej umowy z Orange Polska - najpopularniejsze opcje prędkości dostępu do internetu taniej" - powiedział ISBnews Wieczorek.

"Oferta pakietowa Netii - która w przypadku ofert na bazie BSA koncentruje się na utrzymaniu i dosprzedaży usług obecnym klientom, broni się atrakcyjną zawartością i nowoczesnym dekoderem Telewizji Osobistej, która daje użytkownikom bardzo dużą swobodę doboru kanałów i treści na zamówienie. W Warszawie i Krakowie na GigaKablówce (sieć HFC po Aster) oferujemy pakiet Internet plus TV za 39,90 zł miesięcznie, co jest absolutnie najbardziej atrakcyjną ofertą na tych rynkach" - dodał rzecznik Netii.

Źródło: ISBnews

Internet Media Services: IMS chce zwiększyć liczbę pozyskiwanych klientów do kilku tysięcy rocznie z ponad 1 tys. obecnie. Spółka nie wyklucza rozwoju poprzez akwizycje, poinformował prezes Michał Kornacki.

"Będziemy dalej rosnąć, uważam, że ciągle jesteśmy na początku drogi, a rynek, który adresujemy praktycznie nie ma granic. Jesteśmy jedną z pierwszych spółek, które zaczęły rozwijać marketing sensoryczny i w tej branży jest to istotna przewaga. Giełda to dla nas mocny atut wizerunkowy, ale również źródło ewentualnego finansowania. Nie ma teraz planów emisji, ale przy większych projektach nie wykluczałbym takiego rozwiązania. Są chociażby możliwości przejęć na świecie spółek, które często nie mają takiej pozycji jak my" - powiedział Kornacki dziennikarzom podczas uroczystości debiutu giełdowego.

"Obecnie dołączamy ponad 1000 lokalizacji rocznie (w tym galerie handlowe, markety, kluby fitness, urzędy, czyli sieci ochrony zdrowia). Chcemy zwiększyć tempo pozyskiwania lokalizacji do kilku tysięcy rocznie. Obecnie obsługujemy ponad 10 tys. punktów" - dodał prezes IMS.

Według jego słów, w Polsce rynek, na którym działa spółka wart jest 500-600 mln zł rocznie, a w skali światowej skala tego biznesu jest liczona wręcz w miliardach dolarów.

"Realizujemy testy w różnych miejscach świata. Chcemy rozwijać się, rozważnie budując struktury i bazę klientów, choć już obecnie jesteśmy przygotowani do obsługi 3-4 razy większej grupy. Dobrze się czuję z naszymi prognozami na bieżący rok. W kolejnych latach chcielibyśmy rozwijać się przynajmniej w dotychczasowym tempie. Jednocześnie zakładam, że podejmiemy w przyszłości się realizacji 'dużych projektów'. Chciałbym też zwrócić uwagę, że kolejne kontrakty przy stałej bazie kosztowej zwiększają generowane przez nas zyski" - podsumował Kormacki.

Prognoza na 2014 rok zakłada osiągnięcie 36 mln zł przychodów (wzrost o 15% r/r) przy 5,2 mln zł zysku netto.

Źródło: ISBnews

Komputronik: Sprzedaż wyniosła wstępnie 976 mln zł mln zł w I półroczu roku obrachunkowego 2014 r. (1 kwietnia 2014 - 30 września 2014), co oznaczało wzrost o 31,5% r/r. Szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży towarów i usług wyniósł w tym czasie w ujęciu jednostkowym ok. 63,7 mln zł wobec 56,3 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku (wzrost o 13,1%). Według prezesa Wojciecha Buczkowskiego, wyniki są zasługą poprawy sprzedaży we wszystkich kanałach dystrybucji, zwłaszcza e-commerce oraz sieci detalicznej.

"Wyniki, jakie osiągnęliśmy w pierwszym półroczu 2014 są kontynuacją tendencji wzrostowej, jaką odnotowujemy od dłuższego czasu. Wzrost zarówno przychodów, jak i zysków, to z pewnością zasługa poprawy sprzedaży, jaką zauważamy we wszystkich kanałach dystrybucji. Zwłaszcza dotyczy kanału e-commerce oraz sieci detalicznej. W jej przypadku rosnąca dynamika sprzedaży wynika ze strategii zwiększania udziałów salonów agencyjnych w tym segmencie" - powiedział Buczkowski, cytowany w komunikacie.

Dodał, że nie bez znaczenia dla wyników spółki jest również sukces salonów Megastore w Poznaniu i Warszawie, które zyskały uznanie klientów i są "ważnym punktem na mapie zakupowej obu miast".

Spółka notuje także coraz lepsze wyniki sprzedaży w segmencie B2B, mimo, że w trzecim kwartale kalendarzowym, w ramach procesów porządkowania kanałów sprzedaży, coraz większa sprzedaż do przedsiębiorstw realizowana była przez integratora z Grupy Kapitałowej - Komputronik Biznes, podano również.

"Obniżenie średniej marży na sprzedaży należy upatrywać w zwiększaniu się udziału kanałów o niższej niż przeciętna marży (projekty e-commerce w fazie agresywnego wzrostu), lecz jednocześnie znacząco niższych kosztach sprzedaży. Nie wpływa to jednak znacząco na dynamikę marż w pozostałych kanałach, a jednocześnie zwiększa efekt skali i obniża jednostkowe operacyjne obsługi rosnącej liczby zamówień" - czytamy dalej.

Źródło: ISBnews

AB SA: Spodziewa się "entuzjastycznego" przyjęcia iPhone 6 - smartfona firmy Apple - w Polsce i regionie, poinformował prezes Andrzej Przybyło. Premiera smartfona w Polsce i w Czechach nastąpi w piątek, 24 października. AB pozyskało wcześniej kontrakty dystrybucyjne od Apple w regionie.

"Przed nami pierwszy w naszej historii współpracy z Apple debiut rynkowy nowej generacji smartfona iPhone. Obserwujemy ogromny sukces tego produktu na rynkach, gdzie jest on już dostępny. Spodziewamy się równie entuzjastycznego przyjęcia w regionie Europy Środkowo-Wschodniej" - powiedział Przybyło, cytowany w komunikacie.

Nowa generacja smartfona wejdzie do sprzedaży w dwóch odsłonach - o przekątnej ekranu 4,7 cala (iPhone 6) oraz 5,5 cala (iPhone 6 Plus).

"Wysoka stabilność biznesu przy największej w regionie skali działalności pozwoliły grupie AB zdobyć prestiżowe kontrakty dystrybucyjne od amerykańskiego Apple. Grupa AB jest obecnie jedynym broadline'owym dystrybutorem produktów tej korporacji w Polsce, Czechach i na Słowacji (iPhone, iPad, iPod, komputery Mac)" - czytamy w komunikacie.

Światowa premiera szóstej generacji smartfona iPhone miała miejsce 19 września. Firma Apple ujawniła, iż w trakcie pierwszej doby sprzedaży złożono ponad 4 mln zamówień, a w trakcie pierwszych trzech dni od premiery nabywców znalazło aż 10 mln sztuk nowych produktów i to jedynie w USA, Japonii, Hongkongu, Singapurze, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Australii, Francji i Niemczech (rozpoczęcie sprzedaży na kolejnych rynkach odbywa się sukcesywnie), podano w informacji.

"Wyniki sprzedaży nowej generacji smartfona iPhone przebiły dotychczas rekordową sprzedaż generacji 5S/5C (2,2 mln szt. w pierwszym dniu, 9 mln szt. w trakcie pierwszych 3 dni)" - podkreślono również.

W informacji wskazano również, że analitycy renomowanych instytucji rynku finansowego (m.in. Evercore Partners, Piper Jaffray) szacują, że w trakcie pierwszego kwartału nowa generacja smartfona iPhone trafi do ok. 60 mln nabywców.

"Dla porównania, koncern Apple w trakcie drugiego kwartału 2014 roku (trzeci kwartał roku fiskalnego) sprzedał na całym świecie 35,2 mln urządzeń serii iPhone, co było wynikiem o 4 mln sztuk wyższym w ujęciu rok do roku. Przełożyło się to na 19,8 mld USD przychodów amerykańskiego partnera grupy AB (37,4 mld USD łącznie ze wszystkich linii produktowych)" - podsumowano w komunikacie.

Źródło: ISBnews

GIEŁDA, EMISJE, M&A:

4fun Media: Pozyskanie środków z emisji obligacji ma być zabezpieczeniem planów rozwojowych na kolejne lata przy spodziewanej stabilizacji na rynku telewizji muzycznych, poinformowała agencję ISBnews prezes grupy Ewa Czekała.

"Spółka podjęła decyzję, aby wyemitować obligacje, które stanowić mają zabezpieczenie naszych planów rozwojowych na kolejne lata. Powinna temu sprzyjać stopniowa stabilizacja na rynku telewizji muzycznych" - powiedziała ISBnews Czekała.

Wcześniej wskazywała, że 4Fun Media będzie nadal dążyć do dywersyfikacji źródeł przychodów poprzez nowe rozwiązania technologiczne, uruchomienie radia oraz plany akwizycyjne.

Wczoraj zarząd spółki podjął uchwałę w sprawie emisji obligacji 3-letnich o wartości do 6 mln zł. Obligacje mają być oferowane w trybie publicznym na podstawie opublikowanego memorandum informacyjnego.

Środki pozyskane z emisji mają zostać przeznaczone na cele korporacyjne, w szczególności na działania marketingowe związane z umocnieniem pozycji spółki na rynku telewizyjnym i mediów cyfrowych, ewentualne przejęcie podmiotów dywersyfikujących obecne źródła przychodów oraz zasilenie kapitału obrotowego. Oferującym obligacje będzie Dom Inwestycyjny Investors.

Oferta ma zostać przeprowadzona w terminie ustalonym wspólnie z oferującym. W przypadku dojścia emisji do skutku, obligacje będą przedmiotem ubiegania się o wprowadzenie do obrotu na Rynku ASO Catalyst.

Obligacje będą oprocentowane według stałej stopy procentowej w wysokości 8% w stosunku rocznym. Odsetki od obligacji wypłacane będą z dołu w okresach co 3 miesiące. Obligacje mają zostać zabezpieczone zastawem rejestrowym ustanowionym na udziałach w spółce zależnej Program sp. z o.o.

Źródło: ISBnews

AB SA: SPółkest blisko finalnej decyzji w kwestii rekomendacji dotyczącej dywidendy, poinformował agencję ISBnews członek zarządu ds. finansowych w AB Grzegorz Ochędzan. Wskazał, że dystrybutor staje się spółką dywidendową.

"Po przeprowadzeniu licznych rozmów jesteśmy bardzo blisko podjęcia finalnej decyzji. Przekażemy ją w formie komunikatu giełdowego - propozycji uchwał na WZ" - powiedział ISBnews Ochędzan.

Źródło: ISBnews

TK Telekom: Polskie Koleje Państwowe (PKP) zaprosiły potencjalnych inwestorów do negocjacji w procesie nabycia 100% udziałów TK Telekom o łącznej wartości nominalnej 384,9 mln zł, podały PKP.

"Intencją sprzedającego jest sprzedaż 100% udziałów. (?) Potencjalni inwestorzy w celu uzyskania informacji wstępnej o spółce (teaser) powinni zgłosić swoje zainteresowanie do mCorporate Finance do 31 października 2014 roku (?) Oferty wstępne (?) należy składać w siedzibie mCF w terminie do 19 listopada" - czytamy w ogłoszeniu.

Źródło: ISBnews

MCI Management: Wyemitował 3-letnie obligacje zwykłe na okaziciela serii I 1 zabezpieczone w kwocie 31 mln zł, podała spółka.

Źródło: ISBnews

Tell: Zarząd spółki rekomenduje wypłatę dywidendy z zysku za 2013 rok wysokości 1,0 zł na akcję, poinformowała spółka.

Źródło: ISBnews

KADRY

T-Mobile Polska: Rada nadzorcza zaakceptowała dzisiaj rezygnację Miroslava Rakowskiego ze stanowiska prezesa zarządu i podjęła decyzję o wyznaczeniu Zachariasa Piperidisa na pełniącego obowiązki prezesa od 1 listopada, napisał T-Mobile w komunikacie.

Źródło: Forsal

Intel Technology Poland: Zajął pierwsze miejsce w Badaniu Najlepsi Pracodawcy, w kategorii przedsiębiorstw XXL (powyżej 1 000 pracowników). Tytuł Najlepszego Pracodawcy firma otrzymała już po raz czwarty.

Źródło: spółka

PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE

Action: W konsorcjum z udziałem oraz Megatel zawarło umowę z Akademią Górniczo-Hutniczą w Krakowie ACK Cyfronet AGH na dostawę instalacji i uruchomienie klastra serwerów obliczeniowych bezpośrednio chłodzonych cieczą dla potrzeb projektów PLGrid Plus oraz PLGrid CORE, podał Action. Wartośc umowy wynosi 41,05 mln zł brutto.

"Emitent jednocześnie informuje, że na warunkach opisanej powyżej współpracy, tj. w ramach konsorcjum utworzonego z Megatel, zawarł również w dniu 9 października 2014 r. umowę z Politechniką Gdańską, której przedmiotem była również dostawa klastra serwerów obliczeniowych. Łączna wartość umów zawartych przez emitenta z Megatel w okresie ostatnich 12 miesięcy wynosi 71.619.000,00 zł brutto" - czytamy w komunikacie.

Źródło: ISBnews

Comarch: Zaprezentował Comarch Beacon, technologię która ma umożliwiać zbieranie informacji na temat zachowania, preferencji klienta, z jaką częstotliwością dokonuje zakupów, przy których produktach spędza w sklepie najwięcej czasu itd. Stąd przedsiębiorstwo wie, jaką informację przesłać do swojego klienta, a z punktu widzenia klienta jest ona bardzo cenna i odpowiada na jego potrzeby. To właśnie sprawia, że technologia jest przyszłością branży retail, ponieważ potrzebują tego obie strony.

Rozwiązanie Comarch jest w pełni autorskie. Poczynając od projektu, poprzez produkcję, aż po aplikacje określające logikę wykorzystania beaconów - wszystko powstaje na miejscu w Krakowie. Comarch ma pełną kontrolę nad całą technologią, dzięki czemu może ją skutecznie rozszerzać i rozwijać zgodnie z istniejącymi standardami rynkowymi czy potrzebami klientów, uzupełniając rozwiązanie o nowe i unikalne funkcjonalności.

Źródło: spółka

TVN: Od stycznia 2015 roku, na mocy umowy o współpracy, TVN Media pod marką Premium TV będzie reprezentować handlowo właściciela stacji TVS - polskiego kanału o profilu informacyjno - rozrywkowym. Premium TV będzie reprezentować telewizję TVS w zakresie sprzedaży i planowania czasu reklamowego oraz sponsoringu tej stacji.

Źródło: spółka

Orange Polska: Klienci abonamentowych usług mobilnych Orange i nju mobile mogą bezpłatnie korzystać z promocji Nielimitowane LTE. Dzięki niej, po wykorzystaniu podstawowego pakietu danych będą mogli nadal łączyć się z siecią korzystając z pełnej prędkości internetu w technologii 4G LTE. Orange przygotował też nowe plany taryfowe Orange Free Net. Zapewniają one szerszy wybór abonamentów, większe pakiety danych, a także nowe usługi oraz nowoczesne modemy, routery i tablety LTE już za 0 zł na start.

Źródło: spółka

Orange Polska: Proponuje iPhone 6 i iPhone 6 Plus wraz z taryfami Orange Biz dla klientów biznesowych oraz Smart Plan Multi i Smart Plan Halo dla klientów indywidualnych. Klienci Orange Biz, Smart Planu Multi, a wkrótce także Smart Planu Halo, będą mogli w pełni wykorzystać zmodernizowaną sieć i używać szybkiego, mobilnego internetu LTE.

Źródło: spółka

Polkomtel: Wprowadził nową ofertę - Plush Mix, czyli propozycję dla szukających nie tylko dobrej oferty bez limitów, ale również smartfon w ?atrakcyjnej" cenie.

Źródło: spółka

Qumak: Port lotniczy w Gdańsku im. Lecha Wałęsy wybrał ofertę Qumaka na modernizację drogi startowej. Prace te związane są z podniesieniem standardów bezpieczeństwa na lotnisku. Wartość umowy wynosi 59,2 mln zł. Konsorcjum spółki zrealizowało interaktywną ekspozycję Muzeum Powstań Śląskich. Wartość projektu to ponad 4 mln zł.

Źródło: spółka

TelForceOne: Dwa smartfony marki myPhone - modele S-Line i CUBE - poddane zostały przez producenta małemu liftingowi. Oba zyskały po 16GB pamięci wewnętrznej w miejsce dotychczasowych 4GB, dodatkowo S-Line otrzymał nowy chipset i nowszą wersję systemu operacyjnego - Android 4.4.2

Źródło: spółka

Komputronik: Uruchamia kolejny salon agencyjny w Stargardzie Szczecińskim, który zastąpi salon franczyzowy.

Źródło: spółka

SumUp: Firma oferująca usługi z zakresu mobilnej akceptacji kart płatniczych, rozpoczyna współpracę z Fachowcy.pl Ventures i Netia.

Źródło: spółka

Yoberi: Uruchamia 100 citylight'ów, które są obecnie wykorzystywane na potrzeby startującej kampanii Grupy Allegro realizowanej wspólnie z Clear Channel i Universal McCann.

Źródło: spółka

Veracomp: Zakończono proces przekształcania chorwackiej spółki Mack IT d.o.o. Zakupiona w grudniu 2013 r. firma zmieniła nazwę i logo na Veracomp d.o.o.

Źródło: spółka

ZMorph: Podczas targów branżowych w Santa Clara, spółka zaprezentowała dwie nowe głowice drukujące, które rozszerzają możliwości korzystania z jej flagowego produktu - Personalnego Fabrykatora ZMorph 2.0. Pierwsza z nich to końcówka laserowa, której sprzedaż rozpocznie się już w grudniu, druga to głowica 5-osiowa wraz ze skanerem, której premiera planowana jest na początku roku 2015.
Źródło: spółka

InsERT: Maroko Produkt - największy w Polsce importer oraz dystrybutor oleju arganowego - wdrożył system ERP Navireo firmy.

Źródło: spółka

Divante: Spółka z Grupy OEX pomogła spółce Solar w uruchomieniu niemieckojęzycznej wersji internetowego kanału sprzedaży. W ramach projektu Divante zapewniło kompleksowe usługi z zakresu IT, UX oraz emarketingu.

Źródło: spółka

Business Link: Otworzył ósmą filię akceleratora w Szczecinie, która ma na celu zapewnienie rozwijającym się przedsiębiorcom możliwości i narzędzi do wprowadzenia biznesu na rynek globalny. Startupy z Business Link dzięki programowi READY to GO mogązaistnieć ze swoim pomysłem w Dolinie Krzemowej, Szanghaju lub Londynie.

Źródło: spółka

Ipsos: Podpisał z największymi stacjami telewizyjnymi w Polsce (Telewizja Polska, TVN, Telewizja Polsat) umowę na przeprowadzenie badania exit poll i opracowanie sondażowych wyników głosowania w wyborach samorządowych (16 i 30 listopada 2014r.).

Źródło: spółka

Luc&Andre: Marka podpisała z Arrinera Automotive podpisała umowę na zaprojektowanie i wykończenie luksusowego wnętrza supersamochodu Arrinera Hussarya.

Źródło: spółka

International Personal Finance: Wprowadza do swojej oferty pożyczki internetowe Hapi.

Źródło: spółka

(ISBnews)

d3eempj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3eempj