UBM Development wybuduje Holiday Inn Warsaw - City Centre za ok. 25 mln euro

Warszawa, 28.10.2015 (ISBnews) - UBM Development AG rozpocznie w I kw. 2016 roku realizację 254-pokojowego hotelu Holiday Inn Warsaw - City Centre przy ul. Twardej w Warszawie. Wartość budowy sięga 25 mln euro, podała spółka. Austriacki inwestor uwzględnia sprzedaż projektu "w niedalekiej przyszłości" jednemu z funduszy. 

28.10.2015 15:32

"Prace budowlane rozpoczną się w pierwszym kwartale 2016 r. i mają potrwać około 22 miesięcy. Obecnie trwają działania administracyjne w celu zmiany pierwotnego pozwolenia na budowę obiektu biurowego. Budynek będzie wyróżniać się architekturą - z wyglądu przypomina nowojorski Flatiron" - czytamy w komunikacie.

Operatorem hotelu będzie InterContinental Hotels Group (IHG), jedna z największych na świecie firm hotelowych, w oparciu o umowę dotyczącą zarządzania pomiędzy IHG, a UBM. Holiday Inn Warsaw - City Centre będzie pierwszym w Polsce hotelem Holiday Inn z Open Lobby i dołączy do sześciu innych hoteli IHG w Polsce. Jest to też piąty hotel stanowiący efekt współpracy UBM z IHG, zaznaczono w komunikacie.

"Projektowaniem hotelu i kierowaniem inwestycją zajmą się specjaliści z UBM Polska. Samą budowę, która będzie kosztować około 25 mln euro, zorganizuje bezpośrednio zespół ds. zarządzania projektami UBM Polska" - czytamy dalej.

"Ten hotel będzie znakomitym dodatkiem do oferty Holiday Inn. Cieszymy się, że warszawski Holiday Inn jako pierwszy zaprezentuje w Polsce Open Lobby, którym wyróżnia się nasza marka. Kontynuujemy strategiczną ekspansję w Europie i jesteśmy dumni z rozwoju naszych prestiżowych marek w Warszawie, która jest kluczowym miastem w Polsce" - powiedział dyrektor ds. rozwoju IHG w Polsce Miguel Martins, cytowany w komunikacie.

"Podstawą sukcesów UBM w budowie hoteli są doskonałe lokalizacje, doskonałe hotele i doskonali operatorzy. Ze względu na sukcesy we współpracy z IHG nad hotelami InterContinental Warsaw i Holiday Inn Frankfurt Alte - Oper, a także hotelami Express by Holiday Inn w Monachium i Berlinie cieszymy się, że IHG jest ponownie naszym partnerem w Warszawie. Będzie to nasz pierwszy Holiday Inn w polskiej stolicy i jesteśmy przekonani, że znakomite położenie tego hotelu oraz markowe Open Lobby uplasują go w czołówce popularności wśród gości biznesowych i turystów" - dodał dyrektor operacyjny UBM Martin Löcker, cytowany w komunikacie.

Ożywienie na rynku nieruchomości w Polsce oraz pozytywne trendy w dziedzinie turystyki wypoczynkowej i biznesowej w Warszawie zachęcają wielu nowych inwestorów, podkreślono w informacji.

"Choć nie ma jeszcze ostatecznego pozwolenia na budowę, UBM może sprzedać Holiday Inn Warsaw - City Centre w niedalekiej przyszłości jednemu z funduszy na podstawie umowy o transakcji terminowej" - powiedział dyrektor zarządzający UBM Twarda Rudolf Grossmayer, wyjaśniając strategię biznesową.

Podobnie jak w przypadku InterContinental Warsaw UBM działa jako deweloper i podejmuje wszystkie czynności związane z nabyciem działki, zarządzaniem pracami projektowymi i budowlanymi, a także zawarciem długoterminowego kontraktu z operatorem. Ukończony, funkcjonujący hotel zostaje następnie sprzedany i wzięty w leasing. UBM ponosi ryzyko operacyjne, dlatego wewnętrzny zespół ds. zarządzania aktywami UBM towarzyszy IHG w sprawach operacyjnych, podsumowano w materiale.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)