UOKiK: Operator telewizji Cyfra+ bezprawnie podniósł opłaty abonamentowe

Warszawa, 14.04.2015 (ISBnews) - Operator telewizji Cyfra+ podwyższył opłaty abonamentowe w sposób niezgodny z prawem, podał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Spółka zobowiązała się do usunięcia skutków zakwestionowanej przez Urząd praktyki.

14.04.2015 11:18

ITI Neovision (dawniej: Canal+ Cyfrowy) jest operatorem telewizji satelitarnej NC+ (wcześniej Cyfra+). Postępowanie przeciwko spółce zostało wszczęte w listopadzie 2013 roku. Zarzuty dotyczyły jednostronnej zmiany warunków umów zawartych z abonentami na czas określony.

"Postępowanie Urzędu wykazało, że spółka mogła naruszyć zasadę dotrzymywania umów przez wprowadzenie jednostronnej zmiany do kontraktu zawartego na czas oznaczony. Zdaniem UOKiK, konsument, który zawiera taką umowę, ma prawo oczekiwać, że ustalone warunki będą obowiązywać do zakończenia okresu, na jaki kontrakt został zawarty.

Urząd stwierdził, że zachowanie spółki narażało konsumentów na niewygodę i straty związane z ponoszeniem nieprzewidzianych opłat, zmianą usługodawcy, kosztami zakupu i instalacji sprzętu oraz opłatami aktywacyjnymi.

Na początku stycznia 2012 r. operator, powołując się na stosowany przez siebie regulamin, poinformował klientów o planowanej od marca podwyżce opłaty abonamentowej za dostęp do kanałów telewizji satelitarnej. W przypadku braku akceptacji nowych warunków przez konsumenta umowa miała zostać zakończona, przypomina UOKiK.

"Operator zobowiązał się do podjęcia działań zmierzających do usunięcia skutków zakwestionowanej praktyki: klienci, którzy nadal korzystają z usługi otrzymają ofertę skorzystania z darmowych usług (pakiet filmów VOD, dostęp do nowego kanału telewizyjnego albo wymiana dekodera), klienci, którzy nie są już abonentami spółki otrzymają ofertę zawarcia umowy abonenckiej na specjalnych warunkach albo zwrot kwoty 43,16 zł w gotówce" - czytamy dalej.

Spółka podejmie również działania informacyjne dostosowane do poszczególnych grup abonentów (do aktualnych abonentów komunikat zostanie skierowany poprzez ekran telewizora, e-mailem, SMS-em, pocztą, a także w Internetowym Centrum Abonenta; informacja dla byłych abonentów będzie zaś wyświetlana na stronie internetowej spółki przez 2 miesiące, zostanie też opublikowana w prasie ogólnopolskiej).

Operator został zobowiązany do złożenia sprawozdania z wykonania decyzji prezesa UOKiK.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)