UOKiK: sposób na problemy z nadmiernym zadłużeniem (komunikat)
...
19.12.2012 14:07
19.12. Warszawa - UOKiK informuje:
Jak zostać wiarygodnym kredytodawcą? Jak wybrać odpowiednią ofertę kredytu? Jak rozwiązać problem ze spłatą rat? Odpowiedzi na te pytania konsumenci mogą uzyskać dzięki kampanii edukacyjnej "Życie w kredycie" przygotowanej na zlecenie UOKiK.
Najlepszym sposobem na uniknięcie problemów ze spłatą nadmiernych zobowiązań pieniężnych jest edukacja w zakresie finansów - to podstawowe założenie przyświecające kampanii "Życie w kredycie". Celem przedsięwzięcia jest zwiększenie wiedzy konsumentów na temat przysługujących im praw związanych z zawieraniem umów o kredyt konsumencki oraz zwrócenie uwagi na sposoby zarządzania domowym budżetem chroniące konsumenta przed nadmiernym zadłużeniem.
W ramach kampanii przygotowana została broszura informacyjna "Życie w kredycie" oraz plakat promujący witrynę www.zyciewkredycie.pl. Konsumenci znajdą tam praktyczne informacje o rodzajach kredytów, oszczędzaniu i postępowaniu w sytuacji pojawienia się pierwszych problemów ze spłatą. Publikacje i plakaty trafiły do wszystkich powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów, delegatur UOKiK, Federacji Konsumentów oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, gdzie można je otrzymać bezpłatnie.
Kampania realizowana jest w ramach projektu "Edukacja finansowa - zapobieganie nadmiernemu zadłużeniu" przez Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wykonawca został wyłoniony na podstawie konkursu dla konsumenckich organizacji pozarządowych.
Podejmujesz decyzję o wyborze pożyczkodawcy? Nie wiesz na co zwrócić uwagę pożyczając pieniądze przed świętami? Sprawdź na www.zanim-podpiszesz.pl - konsument znajdzie tu podstawowe informacje dotyczące niebezpiecznych kruczków prawnych stosowanych przez kredytodawców, może użyć specjalnego kalkulatora do obliczenia kosztu pożyczki, czy zapoznać się z zasadami rozważnego pożyczania pieniędzy. W podjęciu decyzji finansowych mogą pomóc również przygotowane specjalnie dla konsumentów odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące pożyczania pieniędzy.
O pomoc można także poprosić Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem 800 007 707 lub w jej oddziałach, a Stowarzyszenie Konsumentów Polskich odpowiada na pytania wysłane drogą elektroniczną pod adresem porady@dlakonsumentow.pl. Bezpłatnych porad w zakresie umów z instytucjami finansowymi udzielają także powiatowi i miejscy rzecznicy konsumentów.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ aja/