Trwa ładowanie...

Upadek Neckermann Polska. "Klienci w areszcie hotelowym"

Biuro podróży Neckermann Polska ogłosiło niewypłacalność. – Najgorsza sytuacja jest w Tunezji, Turcji i na Majorce; turyści są wyrzucani z hoteli, przetrzymywani w areszcie hotelowym – powiedziała Izabela Stelmańska z Urzędu Województwa Mazowieckiego. Uruchomiony już został fundusz gwarancyjny.

Share
Upadek Neckermann Polska. "Klienci w areszcie hotelowym"
Źródło: WP.PL, fot: pixaby
d14zasp

– Zgodnie z obowiązującymi przepisami przejmujemy opiekę nad turystami – klientami biura podróży Neckermann Polska – poinformował wicemarszałek województwa mazowieckiego Wiesław Raboszuk.

Urząd Marszałkowski zapewnił, że zna miejsca pobytu turystów korzystających z oferty upadającego biura. Inne biura podróży zgłaszają się już do Urzędu z informacją o wolnych miejscach w czarterowanych przez nich samolotach, aby usprawnić procedurę powrotu klientów Neckermanna.

– Będziemy starali się zapewnić albo dokończenie pobytu albo spokojny powrót do kraju – zapewnił klientów Raboszuk.

Zobacz także: Frankowicze oburzeni. "Prezydent nie dotrzymał słowa"

Marszałek oraz Allianz Partners (ubezpieczyciel Neckermann Polska) uruchomili funduszy gwarancyjny. Allianz tłumaczy, jak powinno wyglądać zgłoszenie skierowane do ubezpieczyciela.

d14zasp

Do ubezpieczyciela zgłosić się powinni wszyscy klienci Neckermann Polska, których wakacje zostały przerwane lub nie zdążyli skorzystać z opłaconej oferty.

Zgłoszenie powinno zawierać: imię i nazwisko wraz z adresem korespondencji, kopię umowy o udziale w wycieczkach, kopię dowodów wpłat oraz kopię dowodu dodatkowych opłat, które klient musiał ponieść w wyniku upadku Neckermanna.

Oprócz powyższych konsument potrzebuje również oświadczenia, że umowa pomiędzy nim a biurem podróży Neckermann Polska nie została wykonana.

d14zasp

Powinien w zgłoszeniu podać również numer konta, na który Allianz Partners zwróci mu pieniądze w przypadku pozytywnego rozpatrzenia zgłoszenia. Ubezpieczyciel ma 30 dni na wypłatę od momentu rozpatrzenia roszczenia.

INFORMACJA ALLIANZ PARTNERS

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe, fot: Allianz

Dla klientów Neckermann Polska przebywających obecnie poza Polską uruchomiony został całodobowy numer +48 22 522 29 00.

Dla osób, których wyjazd został odwołany, Allianz Polska dedykował, czynny w dni powszednie w godzinach 8:00-16:00, numer telefonu: +48 22 563 11 00 oraz adres e-mail: nm.odwolania@allianz.com.

Allianz również poinformował, że fundusz gwarancyjny opiewa na kwotę 25 mln złotych. Wszyscy, którzy skorzystali z ofert Neckermanna, znajdą potrzebne informacje pod tym linkiem.

Cała sytuacja jest wywołana przez upadek biura Neckermann Polska. Touroperator ogłosił niewypłacalność w środę 25 września.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d14zasp

Podziel się opinią

Share
d14zasp
d14zasp