Uruchomiono Terminal Cargo na lotnisku im. Reymonta

Łódzki Port Lotniczy im. Władysława Reymonta rozpoczął w środę obsługę przewozów cargo. Inwestycje związane z uruchomieniem Terminala Cargo kosztowały ponad 1,2 mln zł netto.

480 tys. zł netto pochłonęła adaptacja na potrzeby terminala byłego hangaru lotniczego. 416 tys. zł netto zapłacono za budowę 150 m drogi dojazdowej do terminala, wraz z kanalizacją, a 311 tys. zł netto kosztował zakupiony przez straż graniczną Rapiscan - stacjonarne urządzenie do prześwietlania przesyłek cargo.

Terminal obsługuje firma Air Cargo Service. Jej dyrektor Dariusz Gołębiewski powiedział, że uruchomienie przewozów cargo na łódzkim lotnisku to "zdobycie przyczółku", który firma ma zamiar poszerzać.

_ Są plany dalszego rozwoju, które mają doprowadzić do uruchomienia stałych połączeń "cargowych" z Łodzi. Jesteśmy firmą komercyjną, więc dla nas najważniejszy jest pieniądz. Nie inwestowalibyśmy tutaj, gdybyśmy nie widzieli możliwości zarabiania _ - wyjaśnił Gołębiewski.

Podkreślił, że Łódź ze względu na lokalizację jest znakomitym miejscem do rozwoju przewozów cargo. Dodał, że na całym świecie są one "lokomotywą przewożącą pieniądze".

_ Inwestycje w infrastrukturę pasażerską zwracają się po wielu latach. W przypadku cargo jest to znacznie szybszy pieniądz _ - wyjaśnił Gołębiewski.

Jako pierwsza z usług łódzkiego terminala cargo skorzystała pabianicka firma Sharda Group, która nadała do Indii dziewięć paczek z różnego rodzaju tkaninami. Amit Lath z Sharda Group podkreślił, że otwarcie terminala pomoże firmom z regionu łódzkiego.

_ Dla nas koszt nadania przesyłki w Łodzi jest o ok. 30 procent niższy niż w Warszawie czy Katowicach, skąd do tej pory wysyłaliśmy nasze towary. Teraz możemy to zrobić nie tylko taniej, ale też znacznie szybciej _ - wyjaśnił Lath.

Terminal cargo na łódzkim lotnisku ma 750 m kw. powierzchni. Szacunkowa maksymalna przepustowość terminala wynosi 10 tys. ton rocznie. Oprócz zwykłych ładunków mogą być w nim obsługiwane także przesyłki specjalne, np. materiały niebezpieczne, leki ratujące życie, krew, organy do transplantacji oraz próbki diagnostyczne.

Łódzkie lotnisko może w tej chwili obsługiwać frachtowce cargo krótkiego i średniego zasięgu (np. Boeing 757F oraz Airbus 300F). W 2010 r. po zakończeniu inwestycji w "twardą infrastrukturę" lotnisko będzie mogło również przyjąć większe maszyny o zasięgu ponad 12 tys. km, takie jak Boeing B747F, czy McDonnell Douglas MD11F.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Pożyczyłeś pieniądze rodzinie? Tego terminu musisz pilnować
Pożyczyłeś pieniądze rodzinie? Tego terminu musisz pilnować
Rolnicy od rana blokują drogę. "Grzęźniemy w bagnie"
Rolnicy od rana blokują drogę. "Grzęźniemy w bagnie"
Szukają Polaków do pracy w Niemczech. Płacą 3 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy w Niemczech. Płacą 3 tys. zł tygodniowo
Ważny komunikat Biedronki. Od 2 grudnia zmiany w aplikacji
Ważny komunikat Biedronki. Od 2 grudnia zmiany w aplikacji
W szufladach kurzą się cenne przedmioty. Są warte tysiące złotych
W szufladach kurzą się cenne przedmioty. Są warte tysiące złotych
Wigilia 2025. Kto spędzi ją w pracy? Jest kilka wyjątków
Wigilia 2025. Kto spędzi ją w pracy? Jest kilka wyjątków
Zima atakuje. Firmy mają 5 obowiązków. Inaczej nawet 30 tys. zł kary
Zima atakuje. Firmy mają 5 obowiązków. Inaczej nawet 30 tys. zł kary
Afera ws. mleka dla niemowląt. Wątpliwości budzi skład
Afera ws. mleka dla niemowląt. Wątpliwości budzi skład
Ostatnia szansa na dodatkowe 300 zł. ZUS kończy nabór wniosków
Ostatnia szansa na dodatkowe 300 zł. ZUS kończy nabór wniosków
Wyrok ws. przekrętu na owce w Gdańsku. Sąd skazał byłego urzędnika
Wyrok ws. przekrętu na owce w Gdańsku. Sąd skazał byłego urzędnika
Gigant zapowiada masowe zwolnienia. Tysiące osób stracą pracę
Gigant zapowiada masowe zwolnienia. Tysiące osób stracą pracę
Rząd chce przejąć Carrefoura w Polsce? Jest wniosek resortu
Rząd chce przejąć Carrefoura w Polsce? Jest wniosek resortu