Ustawa o łagodzeniu skutków kryzysu przesłana do prezydenta
20.7. Warszawa (PAP) - Rząd przesłał prezydentowi ustawę o łagodzeniu skutków kryzysu dla pracowników i przedsiębiorców - podało w poniedziałek Centrum Informacyjne...
20.7. Warszawa (PAP) - Rząd przesłał prezydentowi ustawę o łagodzeniu skutków kryzysu dla pracowników i przedsiębiorców - podało w poniedziałek Centrum Informacyjne Rządu.
"Nowe przepisy zakładają m.in. bezpośrednią pomoc finansową dla pracodawców wykorzystujących urlopy postojowe, indywidualny czas pracy oraz ograniczenie stosowania umów na czas określony - maksymalnie do 2 lat" - napisano w komunikacie.
Jak wynika z komunikatu, pomoc państwa skierowana jest do dwóch grup przedsiębiorców. Do pierwszej należą wszyscy pracodawcy, do drugiej zaliczają się wyłącznie ci, którzy mają przejściowe trudności finansowe. Otrzymają oni pomoc z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych lub ze środków Funduszu Pracy na utrzymanie miejsc pracy.
Proponowana pomoc ma pozwolić na utrzymanie zatrudnienia i zapobiegnie zwolnieniom pracowników.
"Bezpośrednią pomocą finansową może zostać objętych prawie 250 tys. osób zatrudnionych u przedsiębiorców, którzy mają przejściowe trudności finansowe. Z tej grupy ponad 50 tys. osób będzie mogło skorzystać ze szkoleń lub studiów podyplomowych, które będą dofinansowane przez państwo do 80 proc. opłaty za naukę" - napisano w komunikacie.
"Prezydent ma 21 dni na podpisanie ustawy, zawetowanie lub skierowanie do Trybunału Konstytucyjnego" - napisano w komunikacie. (PAP)
fdu/ ana/