W dzień Bożego Narodzenia Brytyjczycy pobili rekord zakupów w sieci
Wartość transakcji dokonanych online przez brytyjskich konsumentów w dzień Bożego Narodzenia 2015 r. była o 21 proc. wyższa w porównaniu z rokiem ubiegłym - wynika z danych zebranych przez firmę PCA Predict.
25 grudnia 2015 r. był dla brytyjskich e-sklepów najbardziej zyskownym dniem Bożego Narodzenia w historii - donosi "The Guardian".
Wartość transakcji dokonanych online przez brytyjskich konsumentów w dzień Bożego Narodzenia 2015 r. była o 21 proc. wyższa w porównaniu z rokiem ubiegłym - wynika z danych zebranych przez firmę PCA Predict. Dla e-sklepów w Zjednoczonym Królestwie oznacza to najbardziej dochodowe Boże Narodzenie w historii.
O zapale, z jakim Brytyjczycy przystąpili do korzystania ze świątecznych ofert wyprzedażowych, świadczą dane udostępnione przez sieć domów handlowych John Lewis. Obroty sieci 25 grudnia br. były o 10,7 proc. wyższe w porównaniu z Bożym Narodzeniem 2014. Największy ruch na internetowej witrynie John Lewis odnotowano między godz. 21.00 a 22.00, tuż po świątecznej obiadokolacji w brytyjskich domach; najmniejszy - w porze lunchu (14.00 - 16.00).
Ok. 75 proc. transakcji internetowych w e-sklepie John Lewis zostało dokonanych za pośrednictwem telefonów komórkowych. Jak podała dyrekcja sieci, najczęściej kupowanymi produktami były zegarek Apple Watch Sport za 289 funtów, a także poduszka z gęsiego puchu i pierza za 16 funtów.
Na świątecznej gorączce zakupów online skorzystały też luksusowe domy towarowe Selfridges. Obroty sieci 25 grudnia 2015 r. były dwukrotnie wyższe niż w Boże Narodzenie 2014 r.
Zobacz także: