Trwa ładowanie...
d35smua
piwo

W statystykach widać już spadek spożycia piwa w Polsce

W okresie od końca marca 2008 r. do początku kwietnia 2009 r. Polacy kupi o 1,5 proc. piwa mniej, niż w poprzednich dwunastu miesiącach. Rynek piwa w Polsce może się w 2009 r. skurczyć o około 650 mln zł.
Share
W statystykach widać już spadek spożycia piwa w Polsce
Źródło: Jupiterimages
d35smua

W okresie od końca marca 2008 r. do początku kwietnia 2009 r. Polacy kupi o 1,5 proc. piwa mniej, niż w poprzednich dwunastu miesiącach. Rynek piwa w Polsce może się w 2009 r. skurczyć o około 650 mln zł.

W ostatnich latach branża piwowarska w Polsce rozwijała się dynamicznie: w 2006 r. rynek urósł o 7 proc., w 2007 o około 8 proc. Wyhamowanie przyszło w 2008 r., ale wciąż był niewielki wzrost sprzedaży, poniżej 2 proc. - wynika z danych Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego (ZPPP).

_ Na słabsze wyniki miały wpływ m.in.: wyraźne spowolnienie gospodarcze i wzrost cen surowców do produkcji piwa i opakowań, tj.: szkła, czy aluminium, co przełożyło się na podwyżki cen _ - tłumaczy Melania Popiel, dyrektor ds. komunikacji w Carlsberg Polska. Według przedstawicieli branży piwowarskiej w tym roku będą już spadki sprzedaży, co widać w statystykach. Od końca marca 2008 r. do końca marca 2009 r. sprzedaż piwa była niższa o 1,5 proc. niż rok wcześniej.

d35smua

_ Nie spodziewamy się, by rok 2009 był dobry. Wszystko wskazuje na to, że branża będzie na minusie. Nie pomagają nowe pomysły takie jak zakaz reklamy, czy zakaz sprzedaży piwa na kąpieliskach i plażach. Obawiamy się, że spadek może sięgnąć nawet 5 procent _- mówi Danuta Gut ze ZPPP. A to oznacza przychody browarów mniejsze o około 650 mln zł. Wpływ na spadek sprzedaży piwa ma podwyżka cen, spowodowana tym , że od 1 marca stawka akcyzy wzrosła o 13,6 proc. Butelka lub puszka piwa podrożały o około 6-9 gr. Statystyczny Polak wypija rocznie ponad 95 litrów piwa. Z danych zgromadzonych przez AC Nielsen wynika, że najchętniej sięgamy po klasyczną wersję piwa, jasne pełne. Spada sprzedaż piw mocnych. Segment piw smakowych stanowi zaledwie 4 proc. rynku. Najmniej spożywamy natomiast piwa bezalkoholowego. Jeśli chodzi o opakowania, to od roku dominuje puszka, na drugim miejscu jest butelka, a na trzecim beczki.

JS

d35smua

Podziel się opinią

Share
d35smua
d35smua