W wakacje spadła sprzedaż lodów i piwa. Pogoda pokrzyżowała plany producentów
Co roku, w sezonie wakacyjnym lody i zimne piwo miały największą sprzedaż. Te kilka miesięcy przekładało się na konkretny zysk dla firm. Niestety, tego lata konsumenci rzadko szukali ochłody, więc sezonowe branże są na minusie. Polacy woleli szukać trunków na rozgrzanie i skupili się na mocniejszych alkoholach.
09.10.2017 06:54
Najlepsze miesiące dla piwa i lodów były fatalne. To właśnie na wakacje branża przygotowuje się cały rok. Niestety, wszystko zależne jest od pogody - pisze poniedziałkowy "Plus Biznesu".
- To jeden z najgorszych sezonów na przestrzeni ostatnich kilku lat - mówi Zbigniew Grycan, twórca Lodziarni Firmowych.
Magdalena Brzezińska, rzeczniczka Grupy Żywiec tłumaczy, że spadek przedaży piwa w pierwszej połowie roku, miał związek z gorszą pogodą - wyjątkowo zimnym majem i mniej słonecznym czerwcem. Lipcowa aura też nie sprzyjała sprzedaży złocistego trunku, ale dane dotyczące wakacyjnych miesięcy Grupa Żywiec opublikuje dopiero w październiku.
Spadek sprzedaży lodów i piwa przełożył się na zyski iproducentó mocnych alkoholi. Te w okresie wakacyjnym odnotowały większe zainteresowanie swoimi produktami. Wśród zwycięzców jest rum. Zyskiwały też niektóre rodzaje wódek.