"Weekend za pół ceny". Warto ruszyć się z domu

W ostatni weekend listopada warto zaplanować wyjazd do innego miasta albo przynajmniej skorzystać z atrakcji – muzeów, galerii – dostępnych w miejscu zamieszkania. Dlaczego właśnie wtedy? Bo zwiedzanie będzie znacznie tańsze.

Ponad tysiąc atrakcji turystycznych, kulturalnych i gastronomicznych przygotowano na "weekend za pół ceny"
Źródło zdjęć: © East News | Albin Marciniak/East News
Martyna Kośka

To, że dni jesienią dni są krótsze, a dobrej pogody nikt nie zagwarantuje nie oznacza, że trzeba zaszyć się w domu i zrezygnować z poznawania interesujących miejsc w Polsce. Do zwiedzania polskich miast i miasteczek zachęca Polska Organizacja Turystyczna, która po raz kolejny rusza z akcją "Weekend za pół ceny". Tegoroczna, siódma już edycja odbędzie się w ostatnim tygodniu listopada, w dniach 22-24 listopada - przypomina PAP.

Na czym to polega? Ponad tysiąc atrakcji turystycznych, kulturalnych i gastronomicznych dostępnych będzie znacznie taniej niż zwykle. Ponad 40 proc. oferty dotyczy miejsc noclegowych, a przecież właśnie nocleg jest zazwyczaj najdroższym elementem wyjazdu.

Organizowana przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polską Organizację Turystyczną (POT) akcja "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny" odbywa się dwa razy do roku poza głównym sezonem turystycznym, począwszy od 2016 r. i jest skierowana do branży turystycznej i turystów. W akcji biorą udział nie tylko hotele, pensjonaty, obiekty agroturystyczne, lecz także SPA, restauracje, muzea, teatry czy firmy transportowe, które oferują swoje usługi i atrakcje w cenie o połowę niższej niż normalnie.

Obejrzyj: Wyrok TSUE ws. frankowiczów. Ekspert: "nawet banki, które wygrały, mogą jeszcze przegrać"

Minister sportu i turystyki Witold Bańka mówił podczas konferencji prasowej, że do tej pory z akcji "weekend za pół ceny" skorzystało ponad 700 tys. turystów. "W odpowiedzi na oczekiwania branży turystycznej chcemy podczas tej edycji zaprosić do Polski także turystów zagranicznych".

Według wiceminister sportu i turystyki Anny Krupki, "weekend za pół ceny" stanowi skuteczny sposób na przedłużenie sezonu turystycznego. Dodała, że akcja z roku na rok staje się coraz popularniejsza. W pierwszej edycji - w 2016 roku skorzystało z niej 60 tys. osób; wiosną tego roku w akcji wzięło udział 185 tys. turystów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Niemiecka sieć rozkręca się w Polsce. Otworzy nowy sklep na Śląsku
Niemiecka sieć rozkręca się w Polsce. Otworzy nowy sklep na Śląsku
Jedna z najstarszych niemieckich marek rowerowych upada. Szuka ratunku
Jedna z najstarszych niemieckich marek rowerowych upada. Szuka ratunku
Grożą im zwolnienia grupowe. Powód? Radom tworzy nowy urząd pracy
Grożą im zwolnienia grupowe. Powód? Radom tworzy nowy urząd pracy
Mamy dwóch nowych lotto milionerów. Oto gdzie kupili losy
Mamy dwóch nowych lotto milionerów. Oto gdzie kupili losy
Zamykają kultowy bar w Warszawie. Szukają nowego miejsca
Zamykają kultowy bar w Warszawie. Szukają nowego miejsca
Godzina czekania. Chaos na lotnisku w Madrycie przez strajk
Godzina czekania. Chaos na lotnisku w Madrycie przez strajk
Spór o podwyżki. Związkowcy zapowiadają blokadę Chrzanowa
Spór o podwyżki. Związkowcy zapowiadają blokadę Chrzanowa
Nieprawidłowości w Nadleśnictwie Elbląg. Oto wyniki kontroli NIK
Nieprawidłowości w Nadleśnictwie Elbląg. Oto wyniki kontroli NIK
Dwa tygodnie czekania na polecony? Mieszkańcom puszczają nerwy
Dwa tygodnie czekania na polecony? Mieszkańcom puszczają nerwy
Wraca pomysł zakazanych słow. Bruksela chce tak pomóc rolnikom w Unii
Wraca pomysł zakazanych słow. Bruksela chce tak pomóc rolnikom w Unii
Wzięły L4 na ślub. Pracodawca wrzucił ich zdjęcia do sieci. "Podłość"
Wzięły L4 na ślub. Pracodawca wrzucił ich zdjęcia do sieci. "Podłość"
Za dużo obietnic? Klienci mogą być rozczarowani. Sklepy boją się 1 października
Za dużo obietnic? Klienci mogą być rozczarowani. Sklepy boją się 1 października