"Weekend za pół ceny". Warto ruszyć się z domu

W ostatni weekend listopada warto zaplanować wyjazd do innego miasta albo przynajmniej skorzystać z atrakcji – muzeów, galerii – dostępnych w miejscu zamieszkania. Dlaczego właśnie wtedy? Bo zwiedzanie będzie znacznie tańsze.

"Weekend za pół ceny". Warto ruszyć się z domu
Źródło zdjęć: © East News | Albin Marciniak/East News
Martyna Kośka

31.10.2019 14:40

To, że dni jesienią dni są krótsze, a dobrej pogody nikt nie zagwarantuje nie oznacza, że trzeba zaszyć się w domu i zrezygnować z poznawania interesujących miejsc w Polsce. Do zwiedzania polskich miast i miasteczek zachęca Polska Organizacja Turystyczna, która po raz kolejny rusza z akcją "Weekend za pół ceny". Tegoroczna, siódma już edycja odbędzie się w ostatnim tygodniu listopada, w dniach 22-24 listopada - przypomina PAP.

Na czym to polega? Ponad tysiąc atrakcji turystycznych, kulturalnych i gastronomicznych dostępnych będzie znacznie taniej niż zwykle. Ponad 40 proc. oferty dotyczy miejsc noclegowych, a przecież właśnie nocleg jest zazwyczaj najdroższym elementem wyjazdu.

Organizowana przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polską Organizację Turystyczną (POT) akcja "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny" odbywa się dwa razy do roku poza głównym sezonem turystycznym, począwszy od 2016 r. i jest skierowana do branży turystycznej i turystów. W akcji biorą udział nie tylko hotele, pensjonaty, obiekty agroturystyczne, lecz także SPA, restauracje, muzea, teatry czy firmy transportowe, które oferują swoje usługi i atrakcje w cenie o połowę niższej niż normalnie.

Minister sportu i turystyki Witold Bańka mówił podczas konferencji prasowej, że do tej pory z akcji "weekend za pół ceny" skorzystało ponad 700 tys. turystów. "W odpowiedzi na oczekiwania branży turystycznej chcemy podczas tej edycji zaprosić do Polski także turystów zagranicznych".

Według wiceminister sportu i turystyki Anny Krupki, "weekend za pół ceny" stanowi skuteczny sposób na przedłużenie sezonu turystycznego. Dodała, że akcja z roku na rok staje się coraz popularniejsza. W pierwszej edycji - w 2016 roku skorzystało z niej 60 tys. osób; wiosną tego roku w akcji wzięło udział 185 tys. turystów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

polska organizacja turystycznazwiedzanieturystyka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)