Właściciel Biedronki stracił 10 mln euro na jednodniowej promocji

Grupa Jeronimo Martins (JM), właściciel dyskontów Biedronka, stracił na jednodniowej promocji 10 mln euro. Firma uważa jednak, że w efekcie, 50 proc. obniżka cen okaże sie opłacalna.

Właściciel Biedronki stracił 10 mln euro na jednodniowej promocji
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Grupa Jeronimo Martins (JM), właściciel dyskontów Biedronka, stracił na jednodniowej promocji 10 mln euro. Firma uważa jednak, że w efekcie, 50-proc. obniżka cen okaże się opłacalna.

W komunikacie przekazanym w środę giełdzie w Lizbonie, władze JM ujawniły, że w związku z akcją zorganizowaną 1 maja br. detalista stracił 10 mln euro. Dotychczas promocja przeprowadzona w 400 sklepach sieci Pingo Doce przedstawiana była przez portugalską grupę w kategorii sukcesu.

Akcja zorganizowana podczas wolnego w Portugalii Dnia Pracy polegała na 50-procentowych obniżkach dla klientów, którzy dokonali zakupów powyżej kwoty 100 euro. Według badania Kantar Worldpanel, promocja spotkała się z odzewem aż 183 tys. portugalskich gospodarstw domowych, zabierając klientów głównie placówkom handlu tradycyjnego.

W opinii władz grupy Jeronimo Martins, pomimo dużego wysiłku finansowego poniesionego na pierwszomajową promocję, akcja korzystnie wpłynęła na wizerunek firmy.

- Wierzymy, że zarówno duża promocja z 1 maja, jak i kilka kolejnych akcji, miało pozytywny oddźwięk na konsumentów, co w przyszłości zaowocuje zwiększeniem sprzedaży w naszych sklepach, poinformowała w komunikacie firma Jeronimo Martins.

Tymczasem według Joao Paulo Girbala, przewodniczącego Portugalskiego Stowarzyszenia Wytwórców Towarów Markowych - Centromarca w ostatnich tygodniach kierownictwo firmy JM zwróciło się do wielu swoich dostawców z prośbą o współudział w kosztach organizacji wiosennych promocji, a także kampanii medialnych.

W pierwszym półroczu br. grupa Jeronimo Martins zwiększyła swoje obroty o 7,5 proc. do poziomu 5,1 mld euro. Od stycznia do czerwca 2012 r. o 5 proc. wzrósł także jej wynik operacyjny, sięgając kwoty 327 mln euro. W tym okresie portugalska firma zwiększyła sprzedaż w dyskontach Biedronka o 18,1 proc., do 2,8 mld euro.

Z Lizbony Marcin Zatyka

Wybrane dla Ciebie

Sprawdzili lody na Warmii i Mazurach. Oto czego nie powinno w nich być
Sprawdzili lody na Warmii i Mazurach. Oto czego nie powinno w nich być
Kolejni turyści odkryli Zakopane. Zjeżdżają autokarami, płacą fortunę
Kolejni turyści odkryli Zakopane. Zjeżdżają autokarami, płacą fortunę
Tarcza Wschód. Oto skąd mają pochodzić grunty
Tarcza Wschód. Oto skąd mają pochodzić grunty
Wolą pracować w Niemczech. Wyjazd to będzie "natychmiastowy wstrząs"
Wolą pracować w Niemczech. Wyjazd to będzie "natychmiastowy wstrząs"
Ten kraj zalewa nas ogórkami. Polska płaci mu miliony
Ten kraj zalewa nas ogórkami. Polska płaci mu miliony
Kwiaty z Afryki zalewają polski rynek. Producenci ostrzegają
Kwiaty z Afryki zalewają polski rynek. Producenci ostrzegają
Żyją w mieszkaniach, nie płacą, długi rosną. Coraz więcej eksmisji
Żyją w mieszkaniach, nie płacą, długi rosną. Coraz więcej eksmisji
Zamówili dwa dorsze nad Bałtykiem. W sieci zawrzało
Zamówili dwa dorsze nad Bałtykiem. W sieci zawrzało
Pobierasz taką emeryturę? Czternastki nie dostaniesz. Oto wyliczenia
Pobierasz taką emeryturę? Czternastki nie dostaniesz. Oto wyliczenia
Nowy hit wakacyjny Polaków. W czerwcu wyspę odwiedziło 4 tys. turystów
Nowy hit wakacyjny Polaków. W czerwcu wyspę odwiedziło 4 tys. turystów
1,8 tys. zł dopłaty. Resort majstruje przy emeryturach jednej grupy
1,8 tys. zł dopłaty. Resort majstruje przy emeryturach jednej grupy
Moneta 2 zł warta kilkaset złotych. Sprawdź, czy masz ją w portfelu
Moneta 2 zł warta kilkaset złotych. Sprawdź, czy masz ją w portfelu