Właściciel browaru chce zakazać reklamy piwa. Tak to tłumaczy
Właściciel Browarów Regionalnych Marek Jakubiak chciałby wprowadzić całkowity zakaz reklamy alkoholu w Polsce. Zdaniem posła, takie działanie wzmocni pozycję polskich producentów na rynku. Jakubiak wskazuje, że obecnie rodzime marki nie są w stanie konkurować z zagranicznymi na budżety reklamowe.
"Zakaz reklamy pozwoliłby polskim producentom konkurować jakością, a nie krzykliwymi spotami. W Polsce to właśnie zakaz reklamy mógłby ograniczyć konsumpcję, zachęcając do picia mniej, ale lepiej – czyli piw od lokalnych producentów, którzy stawiają na naturalne składniki i tradycyjne metody warzenia" - powiedział "Do Rzeczy" Marek Jakubiak.
Właściciel Browarów Regionalnych dodał, że małych polskich browarów nie stać na duże kampanie reklamowe, które są domeną koncernów z zagranicy. Jak czytamy w "Do Rzeczy" zagraniczne browary odpowiadają za 90 proc. sprzedaży piwa w Polsce.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Prowadzą second hand. Ściągają towar za milion złotych
Zakaz z dużym poparciem u Polaków
Zakaz reklamy piwa, zarówno z alkoholem jak i bez, popiera połowa Polaków - wynika z badania przeprowadzonego w tym roku przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS.
Za wprowadzeniem dużych ograniczeń w promocji browarów opowiada się także prezes UOKiK Tomasz Chróstny. W rozmowie z "Rzeczpospolitą" Chróstny powiedział, że Urząd postuluje zakaz reklamy piwa w mediach społecznościowych, w trakcie wydarzeń sportowych i kulturalnych.
"Chcemy też wyeliminowania marketingu opartego na budowaniu pozytywnych skojarzeń ze spożyciem alkoholu" - zadeklarował prezes UOKiK.