Włoska sieciówka wkracza do Polski. Już otworzyła pierwszy sklep

Włoska marka mody męskiej Dan John zadebiutowała w Polsce. Pierwszy sklep został uruchomiony w Warszawie. Wkroczenie nad Wisłę to element planu ekspansję na kluczowe rynki europejskie. Do końca tego roku sieć chce posiadać 300 placówek.

Włoska sieć z ubraniami dla mężczyzn debiutuje w PolsceWłoska sieć z ubraniami dla mężczyzn debiutuje w Polsce
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | zdj. ilustracyjne
Maria Glinka
oprac.  Maria Glinka

Portal wiadomoscihandlowe.pl donosi, że pierwszy sklep włoskiej marki Dan John został otwarty 15 października 2025 r. w Warszawie. Placówka mieści się w centrum handlowym G City Targówek.

Nowa opłata w sklepach od 1 października. Tak to wygląda w praktyce

Nowy włoski sklep w Polsce. Co sprzedaje Dan John?

Debiut w Polsce to część strategii mającej na celu wzmocnienie obecności firmy w Europie. Warszawska lokalizacja w G City Targówek stanowi dla marki ważny krok w międzynarodowej ekspansji.

- Rynek polski ma strategiczne znaczenie dla rozwoju marki Dan John - podkreśla Krišjānis Caune z Fashion 1 Poland, firmy, która odpowiada za rozwój marki nad Wisłą.

Dan John oferuje szeroki asortyment odzieży męskiej, w tym garnitury, koszule, kurtki i obuwie. Produkty są utrzymane w eleganckim stylu z włoskim akcentem.

Marce udało się do tej pory otworzyć sklepy w około 20 krajach, w tym na Bliskim Wschodzie (Zjednoczone Emiraty Arabskie). Do 2019 r. posiadała ponad 100 punktów we Włoszech. Firma planuje dalszą ekspansję, zwiększając liczbę lokalizacji do 300 do końca tego roku. Skupia się na umacnianiu swojej pozycji w krajach takich jak Hiszpania, Belgia i Francja.

W 2022 r. firma sprzedała ponad 2 mln sztuk odzieży i odnotowała przychody na poziomie ponad 80 mln euro. Marka została założona w 2015 r. Daniele'a Raccaha i Giovanniego Della Rocca.

Nowe sieciówki w Polsce

Rok 2025 obfituje w debiuty na polskim rynku. Pod koniec sierpnia twórca Happy Socks wprowadził do Polski nową sieć sklepów DRM-LND, skierowaną do nastolatków. Pierwszy sklep został otwarty w centrum handlowym Złote Tarasy w Warszawie. Klienci mogą w nim samodzielnie tworzyć i personalizować naszyjniki, breloczki czy etui na telefony.

Również w sierpniu na rynek powróciła chińska sieciówka MiniSo z gadżetami i zabawkami. Marka była obecna w Polsce od 2018 r., ale wycofała się z rynku z powodu pandemii COVID-19. Ponowne otwarcie sklepu przyciągnęło tłumy chętnych.

Z kolei w 2026 r. do Polski zamierza wkroczyć duńska sieć Søstrene Grene z artykułami gospodarstwa domowego i dekoracjami. W całej Europie posiada ponad 300 sklepów.

źródło: wiadomoscihandlowe.pl, WP Finanse

Wybrane dla Ciebie
Za jego ślub zapłacili sponsorzy. Ich logotypy nosił na marynarce
Za jego ślub zapłacili sponsorzy. Ich logotypy nosił na marynarce
"Chora sytuacja". Szpital jest zadłużony, lekarze zgarniają miliony
"Chora sytuacja". Szpital jest zadłużony, lekarze zgarniają miliony
Masowo okradają Polaków. Konsulat wydał rekordową liczbę dokumentów
Masowo okradają Polaków. Konsulat wydał rekordową liczbę dokumentów
Kupili stare bmw. Takimi banknotami zapłacili. "Souvenir"
Kupili stare bmw. Takimi banknotami zapłacili. "Souvenir"
Ile kosztuje Burger Drwala? Kultowa kanapka już dostępna
Ile kosztuje Burger Drwala? Kultowa kanapka już dostępna
Wojsko znów wyprzedaje samochody. Oto co można kupić za 6 tys. zł
Wojsko znów wyprzedaje samochody. Oto co można kupić za 6 tys. zł
Kupiłeś telewizor? Masz mało czasu na zgłoszenie. Później grozi kara
Kupiłeś telewizor? Masz mało czasu na zgłoszenie. Później grozi kara
Milioner stawia wieżę widokową. Mieszkańcy mają wątpliwości
Milioner stawia wieżę widokową. Mieszkańcy mają wątpliwości
Popularny miód zniknie z polskich sklepów. Powodem nowe przepisy UE
Popularny miód zniknie z polskich sklepów. Powodem nowe przepisy UE
Kupują bilety, płacą mandaty. Pasażerowie mają dość
Kupują bilety, płacą mandaty. Pasażerowie mają dość
Koniec sklepów bez kasjerów. Sieciówka tłumaczy powody
Koniec sklepów bez kasjerów. Sieciówka tłumaczy powody
Polski ser mistrzem świata. Klienci szturmują sklep. "Nawał pracy"
Polski ser mistrzem świata. Klienci szturmują sklep. "Nawał pracy"