Włoska sieciówka wkracza do Polski. Już otworzyła pierwszy sklep
Włoska marka mody męskiej Dan John zadebiutowała w Polsce. Pierwszy sklep został uruchomiony w Warszawie. Wkroczenie nad Wisłę to element planu ekspansję na kluczowe rynki europejskie. Do końca tego roku sieć chce posiadać 300 placówek.
Portal wiadomoscihandlowe.pl donosi, że pierwszy sklep włoskiej marki Dan John został otwarty 15 października 2025 r. w Warszawie. Placówka mieści się w centrum handlowym G City Targówek.
Nowa opłata w sklepach od 1 października. Tak to wygląda w praktyce
Nowy włoski sklep w Polsce. Co sprzedaje Dan John?
Debiut w Polsce to część strategii mającej na celu wzmocnienie obecności firmy w Europie. Warszawska lokalizacja w G City Targówek stanowi dla marki ważny krok w międzynarodowej ekspansji.
- Rynek polski ma strategiczne znaczenie dla rozwoju marki Dan John - podkreśla Krišjānis Caune z Fashion 1 Poland, firmy, która odpowiada za rozwój marki nad Wisłą.
Dan John oferuje szeroki asortyment odzieży męskiej, w tym garnitury, koszule, kurtki i obuwie. Produkty są utrzymane w eleganckim stylu z włoskim akcentem.
Marce udało się do tej pory otworzyć sklepy w około 20 krajach, w tym na Bliskim Wschodzie (Zjednoczone Emiraty Arabskie). Do 2019 r. posiadała ponad 100 punktów we Włoszech. Firma planuje dalszą ekspansję, zwiększając liczbę lokalizacji do 300 do końca tego roku. Skupia się na umacnianiu swojej pozycji w krajach takich jak Hiszpania, Belgia i Francja.
W 2022 r. firma sprzedała ponad 2 mln sztuk odzieży i odnotowała przychody na poziomie ponad 80 mln euro. Marka została założona w 2015 r. Daniele'a Raccaha i Giovanniego Della Rocca.
Nowe sieciówki w Polsce
Rok 2025 obfituje w debiuty na polskim rynku. Pod koniec sierpnia twórca Happy Socks wprowadził do Polski nową sieć sklepów DRM-LND, skierowaną do nastolatków. Pierwszy sklep został otwarty w centrum handlowym Złote Tarasy w Warszawie. Klienci mogą w nim samodzielnie tworzyć i personalizować naszyjniki, breloczki czy etui na telefony.
Również w sierpniu na rynek powróciła chińska sieciówka MiniSo z gadżetami i zabawkami. Marka była obecna w Polsce od 2018 r., ale wycofała się z rynku z powodu pandemii COVID-19. Ponowne otwarcie sklepu przyciągnęło tłumy chętnych.
Z kolei w 2026 r. do Polski zamierza wkroczyć duńska sieć Søstrene Grene z artykułami gospodarstwa domowego i dekoracjami. W całej Europie posiada ponad 300 sklepów.
źródło: wiadomoscihandlowe.pl, WP Finanse