Wojna dyskontów na budżety. Za reklamę w telewizji płacą coraz więcej
W zaledwie dwa tygodnie Lidl na reklamę wydał o 3 mln więcej niż konkurencyjna Biedronka. Swoją obecność w mediach zaznaczyła również sieć drogeryjna Rossman.
Tylko między 2 a 15 października niemiecka sieć dyskontów Lidl wydała na reklamę telewizyjną 19 507 241 zł – donosi serwis dlahandlu.pl. Największy konkurent w ciągu tych samych dwóch tygodni wydał 16 515 015 zł - wynika z opracowania Nielsena.
Wojna na budżety reklamowe trwa w najlepsze. Aby się o tym przekonać wystarczy spojrzeć na to samo zestawienie, ale w rozbiciu tygodniowym.
Pierwszy tydzień należał zdecydowanie do portugalskiej sieci, która w telewizji wydała najwięcej spośród sieci handlowych - 11 579 318 zł. Lidl wówczas wydał 9 297 658 zł.
Za zakaz handlu w niedzielę zapłacą pracujący w handlu
Sytuacja się odwróciła w kolejnym tygodniu, kiedy to Niemcy ponieśli wydatki i na reklamę przeznaczyli 10 209 583 zł, podczas gdy Biedronka wydała 4 935 697 zł.
Według cenników Nielsena swoją obecność w telewizji zaznaczyła również sieć drogeryjna Rossman, która wydała na reklamę 5 287 281 zł.