Trwa ładowanie...
d49jd75

Wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł w marcu do -30,2 pkt. - TNS Polska

19.03. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł w marcu do -30,2 pkt., co oznacza spadek mdm o 3,6 pkt. - wynika z badania Zespołu Badań Społecznych OBOP w TNS...

d49jd75
d49jd75

19.03. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł w marcu do -30,2 pkt., co oznacza spadek mdm o 3,6 pkt. - wynika z badania Zespołu Badań Społecznych OBOP w TNS Polska.

"Na pogorszenie się klimatu konsumenckiego wpłynęły przede wszystkim ocena zmian w sytuacji ekonomicznej Polski oraz roczna prognoza sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Pozostałe elementy składowe wskaźnika również spadły, ale w niewielkim stopniu" - napisano w komentarzu do badania.

Z badania wynika, że ocena obecnej sytuacji ekonomicznej Polski spadła o 1 pkt., ocena zmian w sytuacji ekonomicznej Polski spadła o 6 pkt., roczna prognoza zmian w sytuacji ekonomicznej Polski spadła o 2 pkt., ocena zmian w sytuacji finansowej gospodarstwa domowego spadła o 3 pkt., zaś roczna prognoza sytuacji finansowej gospodarstwa domowego spadła o 5 pkt.

"Wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju wynosi -37,1 pkt. Jest to o 3,3 punktu mniej niż przed miesiącem. Na pogorszenie się sytuacji wpłynął głównie spadek oceny zmian w sytuacji ekonomicznej Polski" - napisano.

d49jd75

"Również kondycja finansowa gospodarstw domowych została gorzej oceniona w porównaniu do lutego 2013. Wskaźnik oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych spadł o 3,8 punktu i obecnie wynosi -23,3 pkt. Na obserwowany spadek wartości wskaźnika wpłynęło przede wszystkim pogorszenie rocznej prognozy sytuacji finansowej gospodarstwa domowego" - dodano.

Wskaźnik klimatu konsumenckiego (TNS CONSUMER INDEX) jest uśrednioną wartością indeksu percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz indeksu oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych. Może przyjmować wartości od -100 do +100. Wskaźnik odnosi się do ogólnego nastroju ekonomicznego konsumentów wynikającego z percepcji ekonomicznej sytuacji kraju oraz kondycji finansowej gospodarstw. Im wyższa (dodatnia) jest wartość wskaźnika tym bardziej pozytywny, optymistyczny jest klimat konsumencki.

Badanie przeprowadzono w dniach 1-4 marca na próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat. (PAP)

nik/ jtt/

d49jd75
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d49jd75