Wycieczki taniej niż w last minute
Wypoczynek może być jeszcze tańszy niż last minute. Kupowanie wycieczek w ostatniej chwili ma silną konkurencję w postaci internetowych serwisów zakupów grupowych - pisze "Rzeczpospolita".
14.07.2011 | aktual.: 14.07.2011 10:31
Zakupy grupowe przez internet przeżywają boom. Sam tylko serwis Gruper.pl w czerwcu tylko sprzedał wycieczki za 3 mln zł, a Mydeal.pl od marca - za 1,5 mln zł.
Zainteresowanie takimi ofertami jest ogromne. Wycieczki są o połowę tańsze niż w biurach podróży.
Tomasz Dalach, prezes Gruper.pl, spodziewa się dalszego wzrostu obrotów w tym segmencie turystycznym w najbliższych miesiącach. Obecnie z trzech najpopularniejszych serwisów grupowych korzysta w Polsce 7,1 mln ludzi.
Największe biura podróży nie korzystają ze sprzedaży swoich ofert przez zakupy grupowe. Robią to natomiast małe biura, i to coraz częściej.
Zdaniem Piotra Jarosza, analityka handlu internetowego, serwisy mogą zgarnąć sporą część rynku turystycznego, ale pozycji biur nie zagrożą.