Wydatki na święta. Millenialsi napędzą sprzedaż
Sprzedawcy marzą o takich klientach. Pokolenie Y zamierza wydać na zbliżające się święta więcej niż w ubiegłym roku i więcej niż pozostali - wynika z badania PricewaterhouseCoopers (PWC).
16.11.2015 | aktual.: 17.11.2015 11:03
Według badania, aż 47 proc. ludzi z pokolenia Y (czyli tych w wieku 18-34) wyda więcej na nadchodzące święta niż w zeszłym roku. Wśród reprezentantów nieco starszego pokolenia X - 25 proc. zamierza wydać więcej niż w 2014 roku.
Młodsze pokolenie przyczyni się również do wyższej sprzedaży w internecie. 21 proc. z nich zamierza wydać więcej niż w zeszłym roku na zakupy online. Wśród reprezentantów starszego pokolenia - 15 proc. planuje wydać więcej niż w 2014 r. na zakupy przez internet.
Według Nielsen, reprezentanci pokolenia Y zamierzają wydać w tym roku więcej na zabawki, które będą jedną z podstawowych kategorii na ich liście, po kartkach świątecznych i elektronice.
Pokolenie tzw. Millennials zamierza wydać około 48 proc. świątecznego budżetu na prezenty, 31 proc. na podróże, a 21 proc. na rozrywkę. Wśród pokolenia X podział będzie trochę inny - planują oni wydać 61 proc. na prezenty, a 39 proc. łącznie na podróże i rozrywkę.