Wymyślony w Kielcach system usprawni działanie biur obsługi klienta
Kielecka firma informatyczna stworzyła oprogramowanie, dzięki któremu znacznie łatwiej dodzwonić się do telefonicznego biura obsługi klienta. Inna aplikacja umożliwia sprawniejsze rozliczanie kosztów bilingów. Obydwa polskie pomysły są już stosowane na rodzimym rynku, a także w Chinach.
22.02.2015 11:25
Platforma Lincall powstała w celu obsługi dużej ilości połączeń przychodzących oraz tzw. kampanii wychodzących. Jedno z tych rozwiązań zostało wdrożone w chińskiej firmie Zycoo, należącej do wiodących na azjatyckim rynku producentów urządzeń telefonii IP i systemów pokrewnych. Wcześniej dla chińskiego partnera kielecka spółka stworzyła już aplikację bilingową CooBills.
Andrzej Szydło, dyrektor działu rozwoju usług firmy Infover, gdzie powstały obie aplikacje, podkreśla innowacyjność zastosowanych w nich rozwiązań. Efektem ma być szybsze łączenie telefonów od klientów - chodzi m.in. o sprawniejsze działanie telefonicznych biur obsługi klienta - zarówno, gdy na infolinię dzwoni klient, jak i wtedy, gdy to firma czy instytucja chce np. przedstawić klientowi swoją ofertę. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu autorskich i zaawansowanych mechanizmów dystrybucji połączeń.
Twórcy oprogramowania przekonują, że złożona z kilku elementów platforma telekomunikacyjna pozwala wyeliminować sytuacje, gdy nie można dodzwonić się do przedsiębiorstwa czy instytucji, na co często narzekają klienci.
"Klient jest automatycznie łączony z właściwą osobą, co optymalizuje obciążenie zasobów ludzkich w firmie. Z kolei rejestracja połączeń umożliwia szybką identyfikację tych klientów, którzy z różnych przyczyn nie zostali obsłużeni i kontakt z nimi w możliwie najkrótszym czasie" - wyjaśnił Szydło.
Zdaniem autorów oprogramowania, ich rozwiązanie ma m.in. tę przewagę nad telefonią komórkową, że umożliwia rejestrowanie wszystkich połączeń przychodzących i wychodzących w centralnym systemie. Dzięki temu szefowie mogą lepiej kontrolować sposób pracy i wydajność pracowników, odpowiedzialnych za rozmowy z klientami.
Wchodzące w skład platformy centrala IP i system Call Center są niezależne od producenta sprzętu, dlatego oprogramowanie może być zainstalowane na dowolnym serwerze i można do niego podłączyć dowolny telefon lub urządzenie z oprogramowaniem umożliwiającym dzwonienie.
Aplikacje dają także możliwość samodzielnego zarządzania centralą telefoniczną i biurami obsługi klienta. Każdy z elementów platformy może działać zarówno stacjonarnie, jak i w modelu wirtualnej publicznej chmury - dzięki temu można korzystać z oprogramowania, przechowywać dane i prowadzić firmę z dowolnego miejsca na świecie.
Wdrożenie aplikacji w chińskiej firmie Zycoo dla kieleckich programistów oznaczało kontynuację współpracy z azjatyckim potentatem; wcześniej Infover stworzył dla tego partnera aplikację bilingową CooBills, która automatyzuje proces rozliczania kosztów połączeń telefonicznych i umożliwia rozliczanie abonentów zarówno w trybie prepaid, jak i postpaid.
Korzystanie z aplikacji może ułatwić pracę np. administratorom parków technologicznych i innych obiektów, które udostępniają swoje powierzchnie innym firmom. Chodzi o rozliczenie kosztów korzystania z telefonów w sytuacji, gdy trzeba rozłożyć je na wiele firm czy instytucji.
"Proces rozliczania kosztów telefonii w takich miejscach był dotychczas prowadzony ręcznie i z dużym opóźnieniem - na podstawie bilingów od operatorów. Dzięki aplikacji są one dostępne od ręki, a osoba odpowiedzialna za obsługę administracyjną w firmie może wygenerować je w dowolnym momencie i z dowolnego miejsca na świecie" - powiedział Szydło.
CooBills jest dostępny w dwóch wersjach językowych - angielskiej i chińskiej. Trwają prace nad uruchomieniem wersji polskiej, niemieckiej oraz portugalskiej.
Kielecka spółka Infover od 1991 r. oferuje systemy informatyczne dla firm z różnych branż. Azjatycki partner spółki - Zycoo - jest producentem urządzeń telefonii IP i systemów pokrewnych. Jego główna siedziba znajduje się w chińskim mieście Chengdu, ale firma ma też oddziały w Wielkiej Brytanii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Jej produkty i rozwiązania są stosowane w ponad 85 krajach. (PAP)
ban/ mab/