Wyniki Emperii w III kw. słabe, obciążone kosztami logistyki; sprzedaż LFL rośnie
27.08. Warszawa (PAP) - Wyniki Emperii w trzecim kwartale mogą być słabe, gdyż będą obciążone kosztami uruchomienia własnej logistyki. Sprzedaż porównywalna w sieci Stokrotka...
27.08.2013 | aktual.: 27.08.2013 14:23
27.08. Warszawa (PAP) - Wyniki Emperii w trzecim kwartale mogą być słabe, gdyż będą obciążone kosztami uruchomienia własnej logistyki. Sprzedaż porównywalna w sieci Stokrotka rośnie - poinformował we wtorek prezes Emperii Dariusz Kalinowski.
"Uruchomienie własnej logistyki ma swoje konsekwencje. Po pierwsze, sklepy muszą jeszcze sprzedawać stary towar, ze starą ceną zakupu. To oznacza, że mamy pełne koszty, a tylko część marży. Po drugie, nasza logistyka nie została w pełni obciążona. Magazyn nie jest w pełni obłożony, logistyka nie uzyskała masy towaru, dołączamy kolejnych dostawców. Po trzecie, wystartowaliśmy z własną logistyką 1 lipca i ciągle się uczymy. Koszty są wyższe, bo wszystko musi się dotrzeć" - powiedział podczas spotkania z inwestorami Kalinowski.
"Jak się to złoży, to wynik trzeciego kwartału, obciążony tymi elementami, musi być słaby" - dodał.
Emperia wdrożyła kompleksowe rozwiązania systemu logistycznego dla sieci sklepów Stokrotka. System ten został oparty na magazynie centralnym zlokalizowanym w Teresinie pod Warszawą oraz sieci magazynów rozmieszczonych na terenie całego kraju. W II kwartale Emperia poniosła koszty logistyki w wysokości 3,1 mln zł.
W II kwartale grupa Emperia miała 10,9 mln zł zysku netto (wzrost o 4,4 proc. rdr), 489,7 mln zł przychodów (wzrost o 0,5 proc.) i 20,5 mln zł EBITDA wobec 9,8 mln zł EBITDA rok wcześniej. Po uwzględnieniu odpisu w 2012 roku w kwocie 8,5 mln zł, EBITDA wzrosłaby o 12 proc.
Kalinowski ocenił, że drugi kwartał był trudny dla sektora detalicznego. Z danych GUS wynika, że sprzedaż detaliczna wzrosła w II kwartale o 0,9 proc. rdr. Według danych Nielsen sprzedaż w segmencie supermarkety spadła o 0,3 proc. rdr, a w hipermarketach o 7 proc. rdr.
Według tych danych sprzedaż porównywalna w segmencie supermarkety spadła o 8,7 proc. rdr, a sprzedaż LFL sieci Stokrotka spadła o 2,5 proc.
"W trzecim kwartale LFL jest pozytywne, zobaczymy, czy to będzie trwała poprawa" - powiedział Kalinowski, pytany o sprzedaż LFL w Stokrotce w trzecim kwartale.
"Po sierpniu segment detaliczny zanotował drugi z kolei miesiąc wzrostów" - dodał.
Po I półroczu 2013 roku Emperia ma 24,6 mln zł zysku netto, 44,1 mln zł EBITDA i 982,8 mln zł przychodów.(PAP)
pel/ jtt/