WAŻNE
TERAZ

Akty dywersji na kolei. Sąd podjął decyzję wobec Ukraińców

Wyniki Emperii w III kw. słabe, obciążone kosztami logistyki; sprzedaż LFL rośnie

27.08. Warszawa (PAP) - Wyniki Emperii w trzecim kwartale mogą być słabe, gdyż będą obciążone kosztami uruchomienia własnej logistyki. Sprzedaż porównywalna w sieci Stokrotka...

27.08. Warszawa (PAP) - Wyniki Emperii w trzecim kwartale mogą być słabe, gdyż będą obciążone kosztami uruchomienia własnej logistyki. Sprzedaż porównywalna w sieci Stokrotka rośnie - poinformował we wtorek prezes Emperii Dariusz Kalinowski.

"Uruchomienie własnej logistyki ma swoje konsekwencje. Po pierwsze, sklepy muszą jeszcze sprzedawać stary towar, ze starą ceną zakupu. To oznacza, że mamy pełne koszty, a tylko część marży. Po drugie, nasza logistyka nie została w pełni obciążona. Magazyn nie jest w pełni obłożony, logistyka nie uzyskała masy towaru, dołączamy kolejnych dostawców. Po trzecie, wystartowaliśmy z własną logistyką 1 lipca i ciągle się uczymy. Koszty są wyższe, bo wszystko musi się dotrzeć" - powiedział podczas spotkania z inwestorami Kalinowski.

"Jak się to złoży, to wynik trzeciego kwartału, obciążony tymi elementami, musi być słaby" - dodał.

Emperia wdrożyła kompleksowe rozwiązania systemu logistycznego dla sieci sklepów Stokrotka. System ten został oparty na magazynie centralnym zlokalizowanym w Teresinie pod Warszawą oraz sieci magazynów rozmieszczonych na terenie całego kraju. W II kwartale Emperia poniosła koszty logistyki w wysokości 3,1 mln zł.

W II kwartale grupa Emperia miała 10,9 mln zł zysku netto (wzrost o 4,4 proc. rdr), 489,7 mln zł przychodów (wzrost o 0,5 proc.) i 20,5 mln zł EBITDA wobec 9,8 mln zł EBITDA rok wcześniej. Po uwzględnieniu odpisu w 2012 roku w kwocie 8,5 mln zł, EBITDA wzrosłaby o 12 proc.

Kalinowski ocenił, że drugi kwartał był trudny dla sektora detalicznego. Z danych GUS wynika, że sprzedaż detaliczna wzrosła w II kwartale o 0,9 proc. rdr. Według danych Nielsen sprzedaż w segmencie supermarkety spadła o 0,3 proc. rdr, a w hipermarketach o 7 proc. rdr.

Według tych danych sprzedaż porównywalna w segmencie supermarkety spadła o 8,7 proc. rdr, a sprzedaż LFL sieci Stokrotka spadła o 2,5 proc.

"W trzecim kwartale LFL jest pozytywne, zobaczymy, czy to będzie trwała poprawa" - powiedział Kalinowski, pytany o sprzedaż LFL w Stokrotce w trzecim kwartale.

"Po sierpniu segment detaliczny zanotował drugi z kolei miesiąc wzrostów" - dodał.

Po I półroczu 2013 roku Emperia ma 24,6 mln zł zysku netto, 44,1 mln zł EBITDA i 982,8 mln zł przychodów.(PAP)

pel/ jtt/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Wyrok ws. przekrętu na owce w Gdańsku. Sąd skazał byłego urzędnika
Wyrok ws. przekrętu na owce w Gdańsku. Sąd skazał byłego urzędnika
Gigant zapowiada masowe zwolnienia. Tysiące osób stracą pracę
Gigant zapowiada masowe zwolnienia. Tysiące osób stracą pracę
Rząd chce przejąć Carrefoura w Polsce? Jest wniosek resortu
Rząd chce przejąć Carrefoura w Polsce? Jest wniosek resortu
Krakowskie centrum handlowe do rozbiórki. Istnieje od prawie 30 lat
Krakowskie centrum handlowe do rozbiórki. Istnieje od prawie 30 lat
75-latek: oddałem dom w zamian za opiekę. Porzucono go w szpitalu
75-latek: oddałem dom w zamian za opiekę. Porzucono go w szpitalu
Dostał 18 mandatów. Chciał sprzedawać proszki z Niemiec
Dostał 18 mandatów. Chciał sprzedawać proszki z Niemiec
Ile za świątecznego karpia w tym roku? Niespodzianka na targowiskach
Ile za świątecznego karpia w tym roku? Niespodzianka na targowiskach
Komornicy sprzedają samochody. Oto co można kupić za 11 tys. zł
Komornicy sprzedają samochody. Oto co można kupić za 11 tys. zł
Skarbówka zatrzymała ich na lotnisku Chopina. Oto co mieli w walizkach
Skarbówka zatrzymała ich na lotnisku Chopina. Oto co mieli w walizkach
Hitowa akcja wróciła. 7 tys. koszyków niespodzianek w Carrefourze
Hitowa akcja wróciła. 7 tys. koszyków niespodzianek w Carrefourze
Wydaliśmy 147 mln zł na marchew z importu. Padł rekord
Wydaliśmy 147 mln zł na marchew z importu. Padł rekord
Chciał odebrać pieniądze za puszki. Lidl tłumaczy się z wpadki
Chciał odebrać pieniądze za puszki. Lidl tłumaczy się z wpadki