Za kilka lat będzie 7 tys. Żabek?

Żabka Polska otworzyła w 2013 r. 460 nowych sklepów pod szyldem swoich dwóch marek. Sieć rozwija się organicznie, ale też przez przejmowanie placówek od innych właścicieli.

Za kilka lat będzie 7 tys. Żabek?
Źródło zdjęć: © Żabka | materiały prasowe

31.12.2013 | aktual.: 02.01.2014 10:18

W odległości co najwyżej 300 m od sklepu Żabka lub Freshmarket mieszka obecnie 8 milionów Polaków - chwali się firma w informacji prasowej. W tym roku otwarto 240 nowych placówek pod marką Żabka i 220 pod marką Freshmarket.

- Zgodnie z naszą strategią rozwoju osiągnęliśmy założony wzrost liczby placówek i obecnie zarządzamy sieciami o łącznej liczbie ponad 3300 sklepów. W mijającym roku byliśmy najbardziej aktywną pod względem akwizycji firmą na rynku, przejmując sklepy sieci handlowych: Agap, Torg, PS Food, Dobry Wybór oraz Społem Zabrze - mówi Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.

W tym roku w Żabce wprowadzono sprzedaż produktów po niższych cenach, przy zakupie kilku sztuk. Jak przekonuje prezes Roszyk, pozwoliło to zwiększyć wolumen sprzedaży przy jednoczesnym obniżeniu cen o jedną piątą.

- Mimo trudnego rynku, szczególnie w pierwszym półroczu w 2013 roku, zwiększyliśmy przychody ze sprzedaży o około 20 proc. - dodaje Roszyk.

W ciągu najbliższych 4 lat firma Żabka Polska ma zamiar zwiększyć swoją sieć o kolejnych 2 tysiące nowych sklepów. W samym przyszłym roku planuje otwarcie 600 placówek.

sklephandelsieć
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (26)