Za kilka lat będzie 7 tys. Żabek?
Żabka Polska otworzyła w 2013 r. 460 nowych sklepów pod szyldem swoich dwóch marek. Sieć rozwija się organicznie, ale też przez przejmowanie placówek od innych właścicieli.
31.12.2013 | aktual.: 02.01.2014 10:18
W odległości co najwyżej 300 m od sklepu Żabka lub Freshmarket mieszka obecnie 8 milionów Polaków - chwali się firma w informacji prasowej. W tym roku otwarto 240 nowych placówek pod marką Żabka i 220 pod marką Freshmarket.
- Zgodnie z naszą strategią rozwoju osiągnęliśmy założony wzrost liczby placówek i obecnie zarządzamy sieciami o łącznej liczbie ponad 3300 sklepów. W mijającym roku byliśmy najbardziej aktywną pod względem akwizycji firmą na rynku, przejmując sklepy sieci handlowych: Agap, Torg, PS Food, Dobry Wybór oraz Społem Zabrze - mówi Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.
Zobacz także: http://finanse.wp.pl/gid,16291933,kat,,title,Rolka-rolce-nierowna-test-papierow-toaletowych,galeria.html »
W tym roku w Żabce wprowadzono sprzedaż produktów po niższych cenach, przy zakupie kilku sztuk. Jak przekonuje prezes Roszyk, pozwoliło to zwiększyć wolumen sprzedaży przy jednoczesnym obniżeniu cen o jedną piątą.
- Mimo trudnego rynku, szczególnie w pierwszym półroczu w 2013 roku, zwiększyliśmy przychody ze sprzedaży o około 20 proc. - dodaje Roszyk.
W ciągu najbliższych 4 lat firma Żabka Polska ma zamiar zwiększyć swoją sieć o kolejnych 2 tysiące nowych sklepów. W samym przyszłym roku planuje otwarcie 600 placówek.
Czytaj także: UOKiK ostrzega: promocje i gratisy to często oszustwa »