Żabka Polska wchodzi w nowy segment rynku, będzie otwierać Freshmarkety
24.3.Warszawa (PAP) - Żabka Polska zdecydowała o wejściu w nowy
segment rynku i będzie otwierać niewielkie sklepy o funkcji
delikatesowej ze świeżą żywnością. W tym roku na ten...
24.03.2009 | aktual.: 24.03.2009 13:39
24.3.Warszawa (PAP) - Żabka Polska zdecydowała o wejściu w nowy segment rynku i będzie otwierać niewielkie sklepy o funkcji delikatesowej ze świeżą żywnością. W tym roku na ten cel przeznaczy 40 mln zł i chce otworzyć około 15 sklepów - poinformował prezes Żabki Jacek Roszyk.
Pierwszy sklep pod logo Freshmarket zostanie otwarty 28 marca w Lesznie. Przygotowywane jest uruchomienie kolejnych marketów m.in. w Łodzi, Bytomiu, Tomaszowie Mazowieckim, Raciborzu i w Świdnicy.
"W tym roku zamierzamy otworzyć około 15 sklepów. Na 2010 rok planowane jest otwarcie kolejnych 50 Freshmarketów" - powiedział podczas wtorkowej konferencji prasowej Roszyk.
Freshmarkety to sklepy o powierzchni 250-400 metrów kw. o funkcji delikatesowej w konwencji convenience, zlokalizowane w centrach miast oraz w pobliżu osiedli. Oferta sieci obejmuje do 7000 pozycji asortymentowych i skierowana jest do osób aktywnych zawodowo.
"Chcemy pozycjonować się jako sklep ze świeżą żywnością. Tego typu sklepów jeszcze nie ma w Polsce, chcemy wyznaczyć nowy trend. Szacujemy, że docelowo jest w naszym kraju potencjał na 1000 Freshmarketów" - powiedział Roszyk. (PAP)
pr/ pam/