Żabka przyłączyła do sieci 65 sklepów w trzy miesiące
Sieć handlowa Żabka powiększyła się przez ostatnie trzy miesiące o 65 nowych sklepów i tym samym umocniła się na pozycji lidera w sektorze convenience.
04.09.2009 09:37
Liczba sklepów Żabka przekroczyła już 2050, w tym roku powstanie w sumie 200 nowych placówek w całej Polsce.
We współpracy z ajentami Spółka korzysta z tzw. umowy agencyjnej, którą wyróżnia między innymi brak opłaty licencyjnej. W ramach podpisanej z firmą Żabka Polska umowy ajenci otrzymują w pełni przygotowany do otwarcia, zatowarowany sklep z logiem Żabki i nie ponoszą kosztów inwestycji.
_ Sukcesywnie rozwijamy sieć i szkolimy ajentów przygotowując ich do prowadzenia własnego biznesu. Przeanalizowaliśmy też liczbę aplikacji na ajentów za pierwsze półrocze i widzimy znaczący wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim _ - mówi Jacek Roszyk Prezes Zarządu Żabka Polska S.A.
Żabki to sklepy zlokalizowane zazwyczaj w dużych miastach w dogodnych lokalizacjach. Wśród nowych placówek są kolejne sklepy, które powstały w Łodzi i Poznaniu. To właśnie w tych dwóch miastach znajduje najwięcej, około 100 sklepów Żabka.
Freshmarket, młodszy brat Żabki
Żabka Polska S.A. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience prowadzonych pod marką Żabka. W 2007 roku 100 proc. akcji Żabka Polska S.A. zostało zakupione przez środkowo-europejską grupę inwestycyjną Penta Investments. Nowy właściciel kontynuuje i wspiera strategię rozwoju spółki i dalszą rozbudowę formatu convenience w Polsce. Doświadczenie firmy na rynku krajowym planuje wykorzystać na rynku czeskim.
Wizja firmy Żabka Polska S.A. zakłada umacnianie pozycji największej i nowoczesnej sieci sklepów typu convenience w Polsce. Sklepy sieci Żabka charakteryzują się powierzchnią sprzedaży ok. 60 mkw. Sklepy są czynne od 6.00 do 23.00 przez 365 dni w roku. W 2009 roku spółka rozpoczęła tworzenie nowej sieci, większych sklepów o charakterze delikatesowym pod nazwą Freshmarket.
JS