Trwa ładowanie...

Żabka odcina się od taniego alkoholu. "To był błąd"

Lidl i Biedronka mogą mieć problemy przez sprzedaż alkoholu po zaniżonych cenach. Wyjątkową atrakcyjną ofertę dla klientów miała też Żabka. Teraz sieć tłumaczy się, że promocja na wódkę była efektem błędu w systemie, a wydrukowane przez franczyzobiorców cenówki powinny znaleźć się w koszu.

Żabka tłumaczy się z promocji na wódkę. "To był błąd"Żabka tłumaczy się z promocji na wódkę. "To był błąd"Źródło: Adobe Stock
d2iba7x
d2iba7x

UOKiK dobiera się do skóry największym sieciom handlowym w Polsce. Urząd skierował zawiadomienie do prokuratury dotyczące promocji alkoholu przez Lidl, Kaufland i Biedronkę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Polak stworzył potęgę - Panattoni to największy deweloper przemysłowy w Europie - Biznes Klasa #21

Przypomnijmy, że wysokoprocentowy alkohol znalazł się na liście towarów, którymi dyskonty próbowały ściągnąć do siebie klientów. W szczycie rywalizacji cenowej Biedronka i Lidl sprzedawały wódkę za 9,99 zł za pół litra. Krajowa Administracja Skarbowa stwierdziła tymczasem, że sam podatek akcyzowy powinien wynosić 14,46 zł. Oznacza to, że obie sieci sprzedawały alkohol poniżej kosztów.

d2iba7x

Promocja Żabki na alkohol

Internauci zauważyli, że w pewnym momencie do tego wyścigu dołączyła się również Żabka. W internecie pojawiły się zdjęcia cenówek z promocją, w której przy zakupie dwóch półlitrowych butelek klient płacił tylko 14,90 zł za sztukę.

Przedstawiciele Żabki stwierdzili jednak, że tak niska cena jest efektem błędu w systemie. W odpowiedzi na pytanie Business Insidera biuro prasowe sieci napisało, że franczyzobiorcy "bezzwłocznie" zostali poinformowani o pomyłce, a zmiana ceny nie obowiązywała w sklepach Żabki.

- Wszystkie nieprawidłowe etykiety powinny być zutylizowane przez właścicieli sklepów. Przepraszamy klientów za zaistniałą sytuację - czytamy w komunikacie, cytowanym przez BI.

Dlaczego dyskonty obniżyły ceny alkoholu?

W rozmowie z WP Finanse Jan Śpiewak tłumaczył, że takie promocje przyciągają ludzi do sklepów i skłaniają do tego, żeby kupując butelkę wódki włożyli do koszyka też inne produkty - już nieobjęte promocją. Wódka jest też umieszczana w koszyku dóbr branych pod uwagę przy różnego rodzaju badaniach cen w sklepach. Dlatego sieci obniżając ich cenę, mogły się chwalić, że są tańsze niż konkurencja.

Terapeuta i dyrektor Miejskiego Zespołu Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Olsztynie Błażej Gawroński zauważył natomiast, że na Zachodzie kwestie promocji alkoholu trzymane są bardzo mocno w ryzach. - W Polsce z jednej strony jesteśmy zachęcani do zdrowego trybu życia, a z drugiej strony promocja wódki idzie temu na przekór. To niebezpieczne – mówił terapeuta.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2iba7x
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2iba7x

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj