Trwa ładowanie...
cashback
19-08-2015 07:16

Zniknęło 30 tys. tradycyjnych sklepów spożywczych. Dziś zakupy łączą się z kawą i hot-dogiem

Wiele z pozostałych walczy o klientów nie tylko niskimi cenami, ale także usługami - donosi "Rzeczpospolita".

Zniknęło 30 tys. tradycyjnych sklepów spożywczych. Dziś zakupy łączą się z kawą i hot-dogiemŹródło: Fotolia, fot: gui yong nian
d1qqy4t
d1qqy4t

Od 2007 r. zniknęło 30 tys. sklepów spożywczych. Reszta walczy o klientów nie tylko niskimi cenami, ale także usługami - donosi "Rzeczpospolita".

Choć cena jest wciąż kluczowym kryterium wyboru towarów, to jednak nie mniej ważna jest wygoda konsumenta, jakość i szerokość oferty czy bliskość sklepu od domu.

Ze spełnieniem tych wymogów coraz lepiej radzą sobie małe sklepy, które wygrywają lokalizacją, choć ich liczba spada. Obok rozwija się segment convenience - sklepów osiedlowych z rozbudowaną ofertą gastronomiczną i pakietem produktów finansowych.

Żabka Polska postawiła na część gastronomiczną, która okazałą się ogromnym sukcesem: miesięcznie sprzedaje ponad 2 mln hot-dogów. Rozwija też ofertę finansową, m.in. wypłaty gotówki w ramach usługi cashback.

Konkurencja nie zostaje w tyle. Także duże sklepy inwestują we wszelkie dodatkowe usługi, które mogą zachęcić klienta do odwiedzenia akurat ich placówki. Tesco ma w swoich sklepach 72 lokale Bistro i Bistro Light; dodatkowo w pięciu sklepach działają kawiarnio-lodziarnie.

d1qqy4t
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1qqy4t