Zysk netto Point Group wzrósł r/r do 2,45 mln zł w I kw. 2014 r.
Warszawa, 15.05.2014 (ISBnews) - Platforma Mediowa Point Group odnotowała 2,45 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw....
15.05.2014 | aktual.: 15.05.2014 07:23
Warszawa, 15.05.2014 (ISBnews) - Platforma Mediowa Point Group odnotowała 2,45 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 0,82 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 3,33 mln zł wobec 1,47 mln zł zysku rok wcześniej.
EBITDA wyniosła 3,54 mln zł wobec 1,85 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 16,59 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 18,01 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2014 r. wyniósł 0,91 mln zł wobec 0,28 mln zł straty rok wcześniej.
"Blisko trzykrotnie wyższy zysk netto i prawie dwukrotnie wyższa EBITDA to wynik m.in. zmian w strukturze sprzedaży, które pozwalają na optymalizację kosztów i wzrost efektywności. Widoczny jest tu również efekt renegocjacji umów długoterminowych z głównymi dostawcami, dzięki czemu obniżeniu uległy koszty własne sprzedaży. Optymalizacja kosztowa jest również widoczna w obniżeniu o ok. 37% kosztów zarządu" - czytamy w komentarzu do wyników.
"Głównym aktywem grupy pozostaje tygodnik 'Wprost' (...). Według szacunkowych danych Kantar Media, który podsumowuje cennikowe przychody z reklam, 'Wprost' jest jednym z najlepiej zarabiających magazynów, a jego cennikowe przychody wzrosły w I kwartale 2014 r. o ponad 33% w stosunku do roku 2013. Rosnącą rolę w tworzeniu przychodów odgrywa również tygodnik 'Do Rzeczy', w którym struktura przychodów jest odmienna od dominującej na rynku i dominują w niej przychody ze sprzedaży egzemplarzowej. Jednak to rynek reklamowy ma istoty wpływ na poziom przychodów Grupy i stanowi punkt referencyjny dla oceny jej sytuacji biznesowej" - podano również.
Różnica w przychodach pomiędzy I kwartałem roku 2014 a analogicznym okresem roku poprzedniego wynika przede wszystkim z realizowanej przez PMPG strategii podnoszenia rentowności sprzedaży, w tym m.in. z optymalizacji wartości umów barterowych, tłumaczy spółka. Jest to związane przede wszystkim z ograniczeniem kosztów promocji własnej, które stanowiły istotny element kosztów w latach 2012 i 2013, kiedy PMPG była zmuszona do intensywnej promocji swoich projektów wobec czynów nieuczciwej konkurencji, podkreślono również.
"Zachowanie stabilnych przychodów przy rynku reklamowym, który, zdaniem analityków m.in. ze Starlinka, w segmencie magazynów może w tym roku zanotować spadek o blisko 15 proc., świadczy o tym, że przyjęta przez zarząd strategia przynosi pozytywny efekt" - podsumowano także.
Platforma Mediowa Point Group jest grupą kapitałową funkcjonującą w szeroko pojętym obszarze mediów i komunikacji marketingowej. Jest m.in. wydawcą tygodników "Wprost" i "Do Rzeczy" oraz miesięcznika "Historia do Rzeczy", a także serwisów internetowych.
(ISBnews)