Mydło i środki do prania napędzają sprzedaż Unilever na rynkach wschodzących

Producent dóbr konsumpcyjnych Unilever zanotował 8-proc. wzrost przychodów na rynkach wschodzących w pierwszym kwartale, dzięki sprzedaży mydeł antybakteryjnych i środków do prania. Niestety kursy walut okazały się niekorzystne - pisze The Telegraph.

Mydło i środki do prania napędzają sprzedaż Unilever na rynkach wschodzących
Arild Vagen/wikimedia (CC BY-SA 3.0)

14.04.2016 | aktual.: 14.04.2016 17:07

Międzynarodowy gigant Unilever, znany w Polsce z takich marek jak Lipton, Algida, Rama, Cif czy Dove, zanotował 8-proc. wzrost przychodów na rynkach wschodzących w pierwszym kwartale 2016 roku. Wszystko dzięki lepszej sprzedaży mydeł antybakteryjnych i środków do prania. Niestety kursy walut pokrzyżowały marzenia firmy o lepszych wynikach finansowych - pisze The Telegraph.

Pomimo wysokiej sprzedaży w walutach lokalnych, przychody liczone w euro zostały zniwelowane niekorzystnymi kursami walut. Waluty wielu rynków wschodzących, na których działa firma, osłabiły się względem euro, w którym firma raportuje. W rezultacie w euro firma zanotowała 2-proc. spadek sprzedaży do 12,5 mld.

Firma podkreśla, że środki czystości generują największą część ogólnej sprzedaży.

Dobrze wygląda również sprzedaż segmentu spożywczego, który jeszcze niedawno słabo sobie radził. W pierwszym kwartale sprzedaż produktów spożywczych wzrosła do 3,1 mld euro, pomimo spadku w kategorii "smarowidła", w tym Flory. Najlepiej sprzedawały się nowe rodzaje lodów i jogurtów.

Największy wzrost sprzedaży zanotowano w Azji, głównie na Filipinach, gdzie sprzedaż wzrosła w dwucyfrowym tempie.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)