Boom na cydr w Polsce. W tym roku sprzedanych zostanie ok. 10 mln litrów

Polacy coraz chętniej sięgają po cydr, a jego sprzedaż znacząco wzrosła. Według prognoz w 2014 r. w Polsce sprzedanych zostanie ok. 10 mln litrów cydru. Producenci i dystrybutorzy lekkiego alkoholu jabłkowego zapowiadają dalsze inwestycje w ten segment.

Boom na cydr w Polsce. W tym roku sprzedanych zostanie ok. 10 mln litrów
Źródło zdjęć: © fotolia.pl

Polacy coraz chętniej sięgają po cydr, a jego sprzedaż znacząco wzrosła. Według prognoz w 2014 r. w Polsce sprzedanych zostanie ok. 10 mln litrów cydru. Producenci i dystrybutorzy lekkiego alkoholu jabłkowego zapowiadają dalsze inwestycje w ten segment.

– Przeżywamy prawdziwy boom oraz bardzo szybki rozwój. Oczekujemy nadal dynamicznego wzrostu, ponieważ te 10 mln litrów, które zostaną w tym roku w Polsce sprzedane, to na pewno jest dopiero początek drogi – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Robert Ogór, prezes zarządu Grupy Ambra, producenta Cydru Lubelskiego.

Cydr, czyli lekki alkohol jabłkowy, jest znaną i popularną kategorią w krajach Europy Zachodniej czy Ameryce Północnej. Dlatego producenci w Polsce liczą, że wzrosty osiągane w tegorocznym sezonie letnim to zapowiedź dalszego dynamicznego rozwoju. Cydr Lubelski w ciągu nieco ponad roku obecności w sprzedaży zdobył ok. 50 proc. udziałów w rynku.

– Mijające lato było bardzo udane i jesteśmy po nim pełni optymizmu, mimo że nie mogliśmy dostarczyć cydru do wszystkich sklepów w Polsce – zauważa Robert Ogór. – Będziemy dalej korzystać ze wzrostu tej kategorii w Polsce i będzie on w pewnym stopniu kierował naszymi działaniami.

Jak podkreśla, to Cydr Lubelski ma największy potencjał spośród produktów spółki.

– Tam będziemy też koncentrować nasze inwestycje, również inwestycje w produkcję. Aczkolwiek plan inwestycyjny i wydatki inwestycyjne na bieżący rok obrotowy znacząco nie przewyższają wydatków w roku 2013-2014 – to będzie około 14 mln zł, czyli plus minus na poziomie odtworzeniowym – dodaje Ogór.

Branża winiarska liczy na wsparcie w promocji cydru wśród polskich konsumentów (m.in. zniesienie akcyzy i zakazu reklamy tych produktów). Jak podkreślają jej przedstawiciele, zwiększenie konsumpcji alkoholu jabłkowego pomogłoby zagospodarować część nadwyżki tych owoców, jaka zostaje w kraju na skutek rosyjskiego embarga. Z danych, na jakie powołuje się Polska Rada Winiarstwa, wynika, że w ciągu następnych 5 lat rynek cydrów osiągnie wartość 2,5 proc. rynku piwa (ok. 90 mln litrów). To mogłoby dać możliwość zagospodarowania 100 tys. ton jabłek.

Grupa Ambra chce wdrażać nowe produkty. Teraz wprowadza na rynek pod marką CIN&CIN nowość wśród win musujących: prosecco.

Źródło artykułu:Newseria
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (34)