Właściciel Biedronki otwiera zupełnie nowe sklepy
Jeronimo Martins otworzyło dwa dyskonty odzieżowe. Pod zupełnie nową marką Towaroteka właściciel Biedronki chce sprzedawać ubrania, małe agd czy zabawki.
12.03.2014 | aktual.: 12.03.2014 09:42
Trwa ofensywa Jeronimo Martins. Portugalska firma, która jest na naszym rynku liderem wśród sieci handlowych, do dyskontów Biedronka, drogerii Hebe oraz aptek Na Zdrowie teraz dorzuca jeszcze dyskonty odzieżowe.
Dwa takie sklepy działają w Gdyni i Ostrołęce. W tym drugim mieście sklep powstał w miejscu dawnej Biedronki i w środku nie różni się zbytnio wystrojem. Wyposażenie sklepu, ceny czy reklamy są niemal identyczne co w dyskoncie. Różnica jest natomiast w asortymencie.
Sklep w ogóle nie sprzedaje żywności. Na paletach i w koszach wyłożone są natomiast ubrania, zabawki, klocki, odkurzacze czy sprzęt do kuchni. Pierwszy sklep pod szyldem Towaroteka otworzono w listopadzie zeszłego roku w Gdyni. Kilka dni temu ruszył kolejny w Ostrołęce.
Najprawdopodobniej Jeronimo Martins chce w tych sklepach sprzedawać to czego nie udało się zbyć w Biedronkach. Ponad 2300 placówek sprawia, że coś z rzeczami, na które kończy się promocja trzeba zrobić. JM stworzyło więc własny outlet. Na razie jednak tych informacji nie potwierdza sama firma.
Jeśli jednak tak jest w rzeczywistości, to Towaroteka nie będzie siecią, która ma sklep w każdym mieście. Nie powinna też być biznesowym rywalem dla sieci typu Pepco czy Textil Market. O dynamicznie rosnącym rynku dyskontów odzieżowych pisaliśmy już w zeszłym roku.