137 reklam na kilometr. W Rumi walczą z chaosem reklamowym. Uchwała krajobrazowa
4387 nośników reklamowych na 32 kilometrach ulic doliczyli się urzędnicy w Rumi - donosi trójmiejska Wyborcza. Inwentaryzację reklam zlecili, by przygotować się do wprowadzenia uchwały krajobrazowej.
Rumscy urzędnicy przyznają, że w mieście panuje reklamowy chaos i liczba reklam w przestrzeni publicznej jest znacząca. Dotyczy to zarówno bocznych jak i reprezentacyjnych ulic miasta.
Zakończona właśnie inwentaryzacja reklam utwierdziła urzędników w przekonaniu, że z reklamami należy w mieście zrobić porządek. W przygotowaniu jest już uchwała krajobrazowa, która problem ureguluje - donosi portal GWE24.pl.
W Polsce samorządy mają możliwość uchwalenia prawa miejscowego regulującego zasady sytuowania banerów, szyldów oraz innych nośników reklamowych na swoim terenie.
"Nie chcemy sowieckiego modelu". Prezydent Sopotu ostro o zmianach dla samorządów
Rumia. 4387 reklam na 32 kilometry. Uchwała krajobrazowa
Już pod koniec czerwca 2017 roku Rumia podjęła uchwałę intencyjną o rozpoczęciu prac nad uchwałą krajobrazową. W urzędzie powołany został także specjalny zespół koordynujący przygotowania. Celem tych działań jest nie tyle usuwanie reklam, co lokowanie ich w harmonii z ładem przestrzennym, podkreślając walory krajobrazowe miasta.
Właśnie zakończono inwentaryzację reklam, którą zlecił Urząd Miasta. Wykonano fotorejestrację i skaning laserowy 3D ulic o długości około 32 kilometrów. Zinwentaryzowano 4387 nośników reklamy zewnętrznej, a także wykonano kompleksową analizę występowania nośników reklamowych na wybranych odcinkach dróg.
Dzięki przeprowadzonej analizie możliwe stało się przygotowanie wstępnych zapisów uchwały krajobrazowej. W najbliższych miesiącach przedstawiciele Urzędu Miasta Rumi chcą skonsultować treść dokumentu z mieszkańcami, reklamodawcami i przedsiębiorcami.