16 października - Światowy Dzień Żywności
Rusza kampania pomocy głodującym i niedożywionym
Konieczgłodem.pl. Połowa zebranych środków będzie przekazana przez Światowy
Program Żywnościowy na dożywianie dzieci w szkołach, drugą połowę otrzymają
Banki Żywności w Polsce na zakup kuchni mobilnych.
14.10.2010 | aktual.: 18.10.2010 12:21
Z powodu głodu lub niedożywienia cierpi na świecie 925 milionów ludzi. Oznacza to, że co 7 osoba nie ma co jeść. W Polsce w skrajnym ubóstwie, które jest najczęstszą przyczyną niedożywienia, żyje ponad 2 mln osób. Pomoc ofiarom głodu i niedożywienia jest celem akcji Banków Żywności, organizacji studenckiej CEMS i firmy Unilever. "Koniec z głodem" rusza na kilka dni przed Światowym Dniem Żywności, ustanowionym przez ONZ w dniu 16 października.
Platformą kampanii jest strona www.konieczglodem.pl. Za pośrednictwem witryny można przekazać pieniądze, które wesprą dwa programy. Pierwszym jest zakup kuchni mobilnych, które zostaną wykorzystane przez Banki Żywności na rzecz podnoszenia jakości odżywiania wśród uczniów, organizacji społecznych i osób potrzebujących. Druga połowa zebranych środków finansowych będzie przeznaczona na dożywianie dzieci w szkołach w ramach globalnego projektu pomocowego Światowego Programu Żywnościowego ONZ.
- Akcja "Koniec z głodem" ma wymiar międzynarodowy i lokalny - mówi Anita Stec z Unilever. - Chcemy pomóc zarówno osobom cierpiącym z głodu w odległych państwach, jak i tym, którzy borykają się ze skutkami niedożywienia blisko nas, w Polsce. Światowy Dzień Żywności to dobry moment, aby głośno mówić o tym problemie i działać!
Firma, która należy do największych producentów żywności na świecie, jest globalnym partnerem Światowego Programu Żywnościowego ONZ, wspierającym organizację m.in. w programie dożywiania dzieci w krajach rozwijających się. W Polsce Unilever współpracuje z Bankami Żywności - w ciągu 12 letniej współpracy firma przekazała ponad 2 386 000 kg żywności dla potrzebujących. W tym roku przekaże także produkty do akcji "Wyklikaj żywność". Banki Żywności będą zachęcać internautów do klikania na produkty przekazane przez producentów żywności, które następnie trafią za pośrednictwem organizacji do potrzebujących. Używając aplikacji każdy może przekazać artykuły spożywcze potrzebującym. Żywność na ten cel - m.in. margarynę i zupy - nieodpłatnie przekazał już m.in. Unilever.
- Banki Żywności jako współorganizator akcji szczególnie zaznaczają skalę i problemy ludzi ubogich w Polsce, mamy jednocześnie świadomość, że pomagać trzeba również potrzebującym w innych częściach świata - mówi Marek Borowski, prezes zarządu Federacji Polskich Banków Żywności - Otrzymane środki przeznaczymy na działania edukacyjne z zakresu prawidłowego odżywiania.
Elementami programu są: kampania billboardowa w całym kraju, kampania w mediach, platforma Konieczglodem.pl, profil na Facebooku. Akcja zakończy się w listopadzie.
Autor:IP