33‑letni pracownik zginął na budowie tunelu dworca kolejowego
33-letni pracownik zginął w poniedziałek po zawaleniu się części stropu nowo
budowanego fragmentu tunelu na budowie podziemnego dworca kolejowego Łódź-Fabryczna. Na miejscu
jest policja, przedstawiciele PIP i pracownicy nadzoru budowlanego
10.02.2014 | aktual.: 10.02.2014 12:44
.
Jak poinformowała PAP rzeczniczka łódzkiej policji podinsp. Joanna Kącka, do wypadku doszło przed godz. 10. "Jak wynika ze wstępnych ustaleń, zawaliła się część stropu w nowo budowanej części tunelu na budowie dworca Łódź-Fabryczna. W wyniku wypadku zginął 33-letni pracownik" - powiedziała Kącka.
Okoliczności wypadku bada policja, prokurator oraz przedstawiciele nadzoru budowlanego i Państwowej Inspekcji Pracy.
Polecamy: Najbardziej stresujące zawody
Prace przy konstrukcji dwukomorowego tunelu, którym w przyszłości wjadą pociągi do podziemnej stacji Łódź Fabryczna od strony wschodniej rozpoczęły się jesienią ub.r. Zgodnie z projektem obiekt ma mieć ok. 1,5 km długości. Tunel wykonywany jest w technologii podstropowej, a jego elementami konstrukcyjnymi są ściany szczelinowe, żelbetowa płyta denna oraz płyta stropowa górna - rozpierająca. Prace przy budowie tunelu mają zakończyć się wiosną.
Dworzec kolejowy z poczekalnią, kasami, obiektami komercyjnymi znajdzie się 8 m pod ziemią. Na drugim poziomie, 16,5 m pod ziemią, będzie stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. Nowy dworzec Łódź Fabryczna ma być jednym z najważniejszych elementów Nowego Centrum Łodzi i główną częścią tzw. węzła multimodalnego, w którym oprócz peronów kolejowych znajdą się też m.in. przystanki autobusów regionalnych i miejskich, tramwajów, parkingi dla samochodów.
Dworzec na zlecenie PKP PLK, PKP SA i miasta buduje konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor. Zakończenie zaplanowano na 2015 r., a koszt inwestycji szacuje się na 1,75 mld zł brutto.